Pregled bibliografske jedinice broj: 1185348
Zastupljenost poduzetništva u hrvatskim tiskanim medijima: analiza sadržaja Večernjeg lista i Jutarnjeg lista
Zastupljenost poduzetništva u hrvatskim tiskanim medijima: analiza sadržaja Večernjeg lista i Jutarnjeg lista, 2022., diplomski rad, diplomski, Odjel za komunikologiju Hrvatskog katoličkog sveučilišta, Zagreb
CROSBI ID: 1185348 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Zastupljenost poduzetništva u hrvatskim tiskanim medijima: analiza sadržaja Večernjeg lista i Jutarnjeg lista
(Representation of entrepreneurship in the Croatian print media: content analysis of Večernji list and Jutarnji list)
Autori
Šimić, Katarina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Odjel za komunikologiju Hrvatskog katoličkog sveučilišta
Mjesto
Zagreb
Datum
17.02
Godina
2022
Stranica
59
Mentor
Mikić, Anto ; Uldrijan, Ivan
Ključne riječi
poduzetništvo ; gospodarstvo ; masovni mediji ; dnevne novine ; Večernji list ; Jutarnji list
(entrepreneurship ; economy ; mass media ; daily newspapers ; Večernji list ; Jutarnji list)
Sažetak
Poduzetništvo je važan aspekt društva. Ono je društveni i gospodarski pokretač, donosi nova radna mjesta, potiče inovativnost i pridonosi sveukupnom napretku i razvoju nekog društva. Masovni mediji, kojima pripadaju i dnevne novine, igraju veliku ulogu u tome kako će javnost percipirati i prihvatiti poduzetništvo, stoga nije svejedno koliko i kako će se izvještavati o poduzetništvu i poduzetničkim temama. Cilj rada bio je ispitati prisutnost tj. pojavnost poduzetništva u hrvatskim dnevnim novinama za što su odabrani Jutarnji list i Večernji list kao jedne od najprodavanijih i najpoznatijih dnevnih novina u Republici Hrvatskoj. Kvantitativnom analizom sadržaja analiziran je 31 broj Jutarnjeg lista i 31 broj Večernjeg lista u razdoblju od 1. ožujka do 31. ožujka 2021. godine. Analizirano je kako se izvještava o poduzetništvu, koje su novinarske vrste korištene, tko su autori članaka te kakve su funkcije članaka o poduzetništvu. Također se željelo istražiti kakva je vrsta grafičke opreme korištena, kakvi su naslovi i teme članaka, izvori koji su korišteni kao i kakva je vrijednosna orijentacija priloga prema poduzetništvu. Ukupno je analizirano 263 članaka i to 143 članaka iz Jutarnjeg lista i 120 članaka iz Večernjeg lista. Rezultati su pokazali kako je poduzetništvo tema koja je značajno zastupljena u analiziranim dnevnim novinama, a otkriveno je i kako se o poduzetništvu izvještava pretežno pozitivno.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Hrvatsko katoličko sveučilište, Zagreb