Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1185212

Odgojni postupci roditelja djece s teškoćama u razvoju


Romstein, Ksenija
Odgojni postupci roditelja djece s teškoćama u razvoju // Život i škola : časopis za teoriju i praksu odgoja i obrazovanja, 67 (2022), 2; 61-80 doi:10.32903/zs.67.2.5 (domaća recenzija, prethodno priopćenje, znanstveni)


CROSBI ID: 1185212 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Odgojni postupci roditelja djece s teškoćama u razvoju
(UPBRINGING METHODS OF PARENTS WITH CHILDREN WITH DEVELOPMENTAL DISABILITIES)

Autori
Romstein, Ksenija

Izvornik
Život i škola : časopis za teoriju i praksu odgoja i obrazovanja (0044-4855) 67 (2022), 2; 61-80

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, prethodno priopćenje, znanstveni

Ključne riječi
odgoj, djeca s teškoćama u razvoju, aktivacija, inhibicija
(upbringing, children with developmental disabilities, activation, inhibition)

Sažetak
U posljednjih se desetak godina postavljanje granica u odgoju djece kao temeljnog pedagoškog procesa socijalizacije u obitelji sve manje istražuje. Posebno je to vidljivo u istraživanjima koja se bave djecom s teškoćama rane i predškolske dobi gdje se naglasak stavlja na potvrđivanje učinaka pojedinih programa i njihove znanstvene utemeljenosti, dok se primarna funkcija interpersonalnih relacija na razini djetetovog proksimalnog okruženja rijetko adresira. Drugim riječima, postoji svojevrsni znanstveni bias prema pedagoškim postupcima u obitelji, tj. odgojnim strategijama iako temeljne spoznaje s područja pedagogije i psihologije govore o tvorbenim učincima roditeljskih obrazaca izvanjske regulacije dječjeg ponašanja u smjeru autonomije ili heteronomije u odrasloj dobi. Stoga je u veljači i ožujku 2020. godine provedeno intervjuiranje roditelja djece s teškoćama u razvoju (N=100) o odgojnim strategijama koje prakticiraju. Utvrđeno je postojanje dviju temeljenih kategorija odgojnih strategija roditelja: strategije aktivacije, tj. nagrađivanja djece i strategije inhibicije, tj. kažnjavanja. Kao nagradama roditelji se koriste hranom, tabletom/mobitelom i omiljenom aktivnosti, dok kao kazne primjenjuju tzv. time-out, uskraćivanje omiljenog predmeta (tableta/mobitela) i aktivnosti te fizičko kažnjavanje. Postojeće stanje pokazuje kako roditelji djece s teškoćama u razvoju nemaju dostatnu društvenu podršku u iznošenju svojih roditeljskih uloga, što je u budućnosti potrebno adresirati znanstveno utemeljenim programima podrške roditeljima.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija, Edukacijsko-rehabilitacijske znanosti, Interdisciplinarne društvene znanosti, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)



POVEZANOST RADA


Projekti:
VLASTITA-SREDSTVA-kauzalna indukacija 2 - Kauzalna indukcija u kontekstu makroparadigme razvojne psihopatologije i teškoća u razvoju II: validacija mjernih instrumenata za izradu razvojnih profila djece predškolske dobi (Velki, Tena; Romstein, Ksenija, VLASTITA-SREDSTVA ) ( CroRIS)

Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek

Profili:

Avatar Url Ksenija Romstein (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

Pristup cjelovitom tekstu rada doi hrcak.srce.hr

Citiraj ovu publikaciju:

Romstein, Ksenija
Odgojni postupci roditelja djece s teškoćama u razvoju // Život i škola : časopis za teoriju i praksu odgoja i obrazovanja, 67 (2022), 2; 61-80 doi:10.32903/zs.67.2.5 (domaća recenzija, prethodno priopćenje, znanstveni)
Romstein, K. (2022) Odgojni postupci roditelja djece s teškoćama u razvoju. Život i škola : časopis za teoriju i praksu odgoja i obrazovanja, 67 (2), 61-80 doi:10.32903/zs.67.2.5.
@article{article, author = {Romstein, Ksenija}, year = {2022}, pages = {61-80}, DOI = {10.32903/zs.67.2.5}, keywords = {odgoj, djeca s te\v{s}ko\'{c}ama u razvoju, aktivacija, inhibicija}, journal = {\v{Z}ivot i \v{s}kola : \v{c}asopis za teoriju i praksu odgoja i obrazovanja}, doi = {10.32903/zs.67.2.5}, volume = {67}, number = {2}, issn = {0044-4855}, title = {Odgojni postupci roditelja djece s te\v{s}ko\'{c}ama u razvoju}, keyword = {odgoj, djeca s te\v{s}ko\'{c}ama u razvoju, aktivacija, inhibicija} }
@article{article, author = {Romstein, Ksenija}, year = {2022}, pages = {61-80}, DOI = {10.32903/zs.67.2.5}, keywords = {upbringing, children with developmental disabilities, activation, inhibition}, journal = {\v{Z}ivot i \v{s}kola : \v{c}asopis za teoriju i praksu odgoja i obrazovanja}, doi = {10.32903/zs.67.2.5}, volume = {67}, number = {2}, issn = {0044-4855}, title = {UPBRINGING METHODS OF PARENTS WITH CHILDREN WITH DEVELOPMENTAL DISABILITIES}, keyword = {upbringing, children with developmental disabilities, activation, inhibition} }

Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::


  • MLA - Modern Language Abstracts
  • EBSCO
  • Emerald
  • Ulrich Serials


Citati:





    Contrast
    Increase Font
    Decrease Font
    Dyslexic Font