Pregled bibliografske jedinice broj: 1185130
Povezanost emocionalne kompetencije osobe i poteškoća u emocionalnoj regulaciji s različitim motivima za online igre te vremenom provedenim u igranju
Povezanost emocionalne kompetencije osobe i poteškoća u emocionalnoj regulaciji s različitim motivima za online igre te vremenom provedenim u igranju, 2021., diplomski rad, diplomski, filozofski fakultet, Rijeka
CROSBI ID: 1185130 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Povezanost emocionalne kompetencije osobe i
poteškoća u emocionalnoj regulaciji s različitim
motivima za online igre te vremenom provedenim u
igranju
(Correlation between emotional competence and
difficulties in emotional regulation with
different
motives for online games and time spent playing)
Autori
Umolac, Anita
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Filozofski fakultet
Mjesto
Rijeka
Datum
24.09
Godina
2021
Stranica
71
Mentor
Mohorić, Tamara
Ključne riječi
poteškoće emocionalne regulacije, emocionalna kompetencija, problematično online igranje, motivi za online igranje, vrijeme provedeno igrajući
(emotional regulation difficulties, emotional competence, problematic online gaming, motives for online gaming, time spent playing)
Sažetak
Cilj istraživanja bio je ispitati povezanost emocionalne kompetencije i poteškoća u emocionalnoj regulaciji s motivima za online igranje, problematičnim online igranjem te vremenom provedenim igrajući. Također, željeli smo ispitati koje varijable će imati značajan doprinos u objašnjenju problematičnog online igranja. Istraživanje je provedeno online te je sudjelovalo ukupno 288 ispitanika (M = 168, Ž = 119, ne želim se izjasniti = 1) prosječne dobi 25.75 (SD = 7.39). Nekoliko motiva za online igranje pokazalo se značajno povezanim s varijablama emocionalne kompetencije i regulacije. Tako je motiv fantazija negativno povezan s intrapersonalnom emocionalnom kompetencijom, a motiv rekreacije pozitivno. Motiv razvoj vještina je pozitivno povezan s interpersonalnom emocionalnom kompetencijom. Poteškoće emocionalne regulacije su pozitivno povezane s motivima fantazije te bijega i suočavanja, a negativno s natjecanjem, razvojem vještina i rekreacijom. Dvije podljestvice skale problematičnog online igranja, preokupacija i prekomjerno korištenje, pozitivno su povezane s poteškoćama emocionalne regulacije te negativno s intrapersonalnom emocionalnom kompetencijom. Suprotno hipotezi, vrijeme provedeno u igranju nije pokazalo značajan efekt na emocionalnu kompetenciju niti na poteškoće emocionalne regulacije, no sukladno hipotezi jest na motiv bijeg i suočavanje. Provjerena su četiri modela u kojima smo ispitali doprinos spola, emocionalne kompetencije, poteškoća emocionalne regulacije, vremena provedenog igrajući te motiva za online igranje u objašnjenju problematičnog online igranja. Kriterijske varijable su bile ukupan rezultat problematičnog online igranja te njegove podljestvice. Model kojim smo objasnili najveći postotak varijance jest model u kojemu je kriterijska varijabla bio ukupan rezultat upitnika problematičnog online igranja, a njime smo objasnili 45 % varijance. Prema ovome modelu, problematično online igranje češće iskazuju muškarci, osobe koje više vremena provedu igrajući, osobe s poteškoćama emocionalne regulacije te osobe kojima je motiv za igranjem bijeg i suočavanje.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
NadSve-Sveučilište u Rijeci-uniri-drustv-18-28 - Konstrukcija upitnika za procjenu emocionalne kompetencije djece (Mohorić, Tamara, NadSve - UNIRI Sredstva potpore znanstvenim istraživanjima) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Rijeka
Profili:
Tamara Mohorić
(mentor)