Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1185016

Razvoj i sadržaj sintagme "Medij je poruka"


Sabo, Antonija
Razvoj i sadržaj sintagme "Medij je poruka", 2021., diplomski rad, preddiplomski, Fakultet hrvatskih studija, Zagreb


CROSBI ID: 1185016 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Razvoj i sadržaj sintagme "Medij je poruka"
(Development and content of the synthagm "Media is the message")

Autori
Sabo, Antonija

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, preddiplomski

Fakultet
Fakultet hrvatskih studija

Mjesto
Zagreb

Datum
13.09

Godina
2021

Stranica
22

Mentor
Kardum, Marko

Ključne riječi
Baudrillard, Benjamin, filozofija medija, McLuhan, tehnologija
(Baudrillard, Benjamin, philosophy of media, McLuhan, technology)

Sažetak
Cilj ovoga rada je analiza teze koju je iznio Marshall McLuhan u svome djelu Razumijevanje medija te pronalaženje njenog značenja i glavne biti. Ono što smo zaključili iz McLuhanovog djela jest da je glavna bit teze „medij je poruka“ to što je „sadržaj“ medija uvijek neki drugi medij te to možemo vidjeti iz primjera pisma kojemu je sadržaj govor. Ono što je također bitno navesti je kontroliranje, nadziranje omjera i oblika ljudskog djelovanja čime se bavi medij, a na temelju čega možemo zaključiti da je sam medij ujedno i poruka. McLuhan također daje dva oblika medija: vrući i hladni koji se razlikuju prema „visokoj definiciji“ i „niskoj definiciji“. Vrući medij je onaj koji naše osjetilo produljuje u „visokoj definiciji“, a primjer toga je fotografija, dok hladni medij produljuje naše osjetilo u „niskoj definiciji“ i kao primjer možemo uzeti televiziju. Nadalje u djelu navodimo Baudrillardovo tumačenje McLuhanove teze te njegovu definiciju potrošačkog društva. Za tumačenje medija kao poruke, on se bazira na proširenju znakovnog pristupa svijetu medija, a posebice televizije, te zaključuje da prava poruka koju mediji televizije i radija isporučuju nije sadržaj zvukova i slika, već je povezan s tehničkom suštinom tih medija. Nadalje, potrošačko društvo, koje opisuje Baudrillard, je društvo u kojem je potrošnja dostigla visoku razina pod utjecajem suvremenih tehnologija. On primjećuje da je to osnovna značajka potrošačkog društva – djelovanjem medija pretvoreno je u dinamično i promjenjivo tržište. Ono što Benjamin pokazuje o „načelu reprodukcije“ jest to da reprodukcija apsorbira proces proizvodnje, mijenja njene ciljeve i mijenja status proizvoda i proizvođača, a to pokazuje na poljima umjetnosti, kina i fotografije. Iz toga možemo zaključiti da pojavom „načela reprodukcije“ umjetničko djelo, kao i ostali kulturni proizvodi stječu neočekivani društveni utjecaj. Zbog toga dolazi do propadanje robe, a i informacija. Također Benjamin spominje utjecaj medija na mitove te možemo reći da je stvarnost samo prikaz naših očekivanja, koji su ispunjeni i prikazani medijskim sadržajima. U tom smislu, mediji stvaraju mitove jer su nadopunjeni transformacijom između ponovljivosti i proizvodnje.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Filozofija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Fakultet hrvatskih studija, Zagreb

Profili:

Avatar Url Marko Kardum (mentor)


Citiraj ovu publikaciju:

Sabo, Antonija
Razvoj i sadržaj sintagme "Medij je poruka", 2021., diplomski rad, preddiplomski, Fakultet hrvatskih studija, Zagreb
Sabo, A. (2021) 'Razvoj i sadržaj sintagme "Medij je poruka"', diplomski rad, preddiplomski, Fakultet hrvatskih studija, Zagreb.
@phdthesis{phdthesis, author = {Sabo, Antonija}, year = {2021}, pages = {22}, keywords = {Baudrillard, Benjamin, filozofija medija, McLuhan, tehnologija}, title = {Razvoj i sadr\v{z}aj sintagme "Medij je poruka"}, keyword = {Baudrillard, Benjamin, filozofija medija, McLuhan, tehnologija}, publisherplace = {Zagreb} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Sabo, Antonija}, year = {2021}, pages = {22}, keywords = {Baudrillard, Benjamin, philosophy of media, McLuhan, technology}, title = {Development and content of the synthagm "Media is the message"}, keyword = {Baudrillard, Benjamin, philosophy of media, McLuhan, technology}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font