Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1184505

Kako trener može poticati i razvijati suradnički odnos s roditeljima mladih sportaša?


Prosoli, Rebeka; Karlović Vragolov, Matea; Barić Renata
Kako trener može poticati i razvijati suradnički odnos s roditeljima mladih sportaša? // Zbornik radova 20. međunarodna online konferencija "Kondicijska priprema sportaša 2022" / Milanović, Luka ; Wertheimer, Vlatka ; Jukić, Igor ; Krakan, Ivan (ur.).
Zagreb: Kineziološki fakultet Sveučilišta u Zagrebu ; Udruga kondicijskih trenera Hrvatske, 2022. str. 381-384 (poster, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), stručni)


CROSBI ID: 1184505 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Kako trener može poticati i razvijati suradnički odnos s roditeljima mladih sportaša?
(How can a coach encourage and develop a collaborative relationship with the parents of young athletes?)

Autori
Prosoli, Rebeka ; Karlović Vragolov, Matea ; Barić Renata

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), stručni

Izvornik
Zbornik radova 20. međunarodna online konferencija "Kondicijska priprema sportaša 2022" / Milanović, Luka ; Wertheimer, Vlatka ; Jukić, Igor ; Krakan, Ivan - Zagreb : Kineziološki fakultet Sveučilišta u Zagrebu ; Udruga kondicijskih trenera Hrvatske, 2022, 381-384

Skup
20. godišnja međunarodna konferencija "Kondicijska priprema sportaša 2022."

Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 18.02.2022

Vrsta sudjelovanja
Poster

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
roditelji, sportaši, treneri
(parents, athletes, coaches)

Sažetak
Uključenost djeteta u sport sama po sebi neće nužno dovesti do pozitivnih posljedica jer su one rezultat, ne samo sudjelovanja, nego i iskustava koje dijete doživljava baveći se sportom (Bryne, 1993). Treneri i roditelji predstavljaju važne odrasle osobe čiji stavovi, vjerovanja i ponašanja značajno utječu na iskustva mladih sportaša, a njihov međusobni odnos može utjecati na uspješnost cijelog sportskog programa (Bryne, 1993 ; Hellstedt, 1987). Treneri se u praksi nerijetko susreću s izazovima vezanim uz roditelje djece sportaša, s kojima se pokušavaju nositi na različite načine npr. ignoriranjem problema, prebacivanjem odgovornost na sportaša ili pokušajem isključivanja roditelja iz sportskih aktivnosti njihovog djeteta (Hellstedt, 1987). Takva ponašanja smatraju se nepoželjnima, a stručnjaci u području sugeriraju da bi treneri trebali razvijati i održavati suradnju s roditeljima svojih sportaša, s ciljem povećanja vjerojatnosti da djeca koju treniraju iskuse ostvarivanje svih benefita koje im sudjelovanje u sportskim aktivnostima može donijeti (Bryne, 1993). Roditeljima mladih sportaša često nedostaje znanja i informacija o tome koja je njihova uloga i kako mogu pridonijeti optimalnom sportskom razvoju svog djeteta. Uz to, uloga roditelja u sportu mijenja se usporedno s djetetovim napretkom kroz faze sportskog razvoja (Weinberg i Gould, 2011). Trener je jedna od najvažnijih stručnih osoba koja roditeljima može dati informacije vezane uz njihovu ulogu, obaveze, odgovornosti i prava te ih educirati o poželjnim i nepoželjnim ponašanjima roditelja, kao i o posljedicama koje takva ponašanja mogu imati na dijete. O uspješnom odnosu roditelja i trenera ovisi i napredak, razvoj i uspjeh sportaša (Hellstedt, 1987). S druge strane, važno je razumjeti i potrebe roditelja da im dijete bude sigurno, da ima stručnog trenera koji je zainteresiran za napredak njihovog djeteta te da o napretku svog djeteta dobiju informacije. Trener može komunicirati s roditeljima i educirati ih na različite načine: putem roditeljskih i individualnih sastanaka, letaka i priručnika za roditelje, pomoću anketa putem kojih roditelji mogu dati povratne informacije, na neformalnim druženjima u organizaciji kluba, putem web stranice, mailing liste te organizacijom predavanja i radionica za roditelje sportaša na kojima podučavaju stručnjaci iz drugih relevantnih područja (npr. psihologije, pedagogije, itd.). Cilj ovog rada je ukratko prikazati neke od navedenih metoda.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija, Kineziologija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Kineziološki fakultet, Zagreb


Citiraj ovu publikaciju:

Prosoli, Rebeka; Karlović Vragolov, Matea; Barić Renata
Kako trener može poticati i razvijati suradnički odnos s roditeljima mladih sportaša? // Zbornik radova 20. međunarodna online konferencija "Kondicijska priprema sportaša 2022" / Milanović, Luka ; Wertheimer, Vlatka ; Jukić, Igor ; Krakan, Ivan (ur.).
Zagreb: Kineziološki fakultet Sveučilišta u Zagrebu ; Udruga kondicijskih trenera Hrvatske, 2022. str. 381-384 (poster, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), stručni)
Prosoli, R., Karlović Vragolov, M. & Barić Renata (2022) Kako trener može poticati i razvijati suradnički odnos s roditeljima mladih sportaša?. U: Milanović, L., Wertheimer, V., Jukić, I. & Krakan, I. (ur.)Zbornik radova 20. međunarodna online konferencija "Kondicijska priprema sportaša 2022".
@article{article, author = {Prosoli, Rebeka and Karlovi\'{c} Vragolov, Matea}, year = {2022}, pages = {381-384}, keywords = {roditelji, sporta\v{s}i, treneri}, title = {Kako trener mo\v{z}e poticati i razvijati suradni\v{c}ki odnos s roditeljima mladih sporta\v{s}a?}, keyword = {roditelji, sporta\v{s}i, treneri}, publisher = {Kineziolo\v{s}ki fakultet Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Zagrebu ; Udruga kondicijskih trenera Hrvatske}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }
@article{article, author = {Prosoli, Rebeka and Karlovi\'{c} Vragolov, Matea}, year = {2022}, pages = {381-384}, keywords = {parents, athletes, coaches}, title = {How can a coach encourage and develop a collaborative relationship with the parents of young athletes?}, keyword = {parents, athletes, coaches}, publisher = {Kineziolo\v{s}ki fakultet Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Zagrebu ; Udruga kondicijskih trenera Hrvatske}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font