Pregled bibliografske jedinice broj: 1184324
Osna simetrija u početnoj nastavi Matematike
Osna simetrija u početnoj nastavi Matematike // Zbornik radova - 12. stručno-metodički skup za učitelje i nastavnike matematike u RH, Nastava matematike – jučer, danas, sutra
Pula, Hrvatska, 2021. str. 329-340 (predavanje, recenziran, kratko priopćenje, stručni)
CROSBI ID: 1184324 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Osna simetrija u početnoj nastavi Matematike
(Axial symmetry in the initial teaching of Mathematics)
Autori
Vranić, Sanja ; Horak, Valentina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, kratko priopćenje, stručni
Izvornik
Zbornik radova - 12. stručno-metodički skup za učitelje i nastavnike matematike u RH, Nastava matematike – jučer, danas, sutra
/ - , 2021, 329-340
Skup
12. stručno-metodički skup za učitelje i nastavnike matematike u RH, Nastava matematike – jučer, danas, sutra
Mjesto i datum
Pula, Hrvatska, 11.11.2021. - 12.11.2021
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Recenziran
Ključne riječi
preslikavanja ravnine ; izometrije ; osna simetrija ; os simetrije ; osnosimetrični likovi ; početna nastava Matematike
(geometric transformations ; isometry ; axial symmetry ; axis of symmetry ; symmetric figures ; primary mathematics instruction)
Sažetak
Prije nego što ih se nauči konceptu osne simetrije, rotacije i translacije, djeca ih intuitivno upoznaju kroz svakodnevno iskustvo. U ovom se radu analizira u kojoj mjeri se preslikavanja ravnine pojavljuju u hrvatskom kurikulumu i drugim nacionalnim kurikulumima za nastavni predmet Matematika kod osnovnoškolskog uzrasta, posebice u razrednoj nastavi. Cilj rada jest dati pregled dosadašnjih istraživanja kako se navedeni geometrijski koncepti razvijaju. Naglasak je stavljen na osnu simetriju kao najjednostavniju i osnovnu izometriju ravnine te su dani primjeri dobre prakse za njeno uvođenje u početnoj nastavi Matematike.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Matematika