Pregled bibliografske jedinice broj: 1184239
Potpomognuta komunikacija u odgoju i obrazovanju djece sa složenim komunikacijskim potrebama
Potpomognuta komunikacija u odgoju i obrazovanju djece sa složenim komunikacijskim potrebama // Inovativnost, kreativnost, poduzetnost u odgojno obrazovnom sustavu. Zbornik radova s međunarodne znanstveno-stručne konferencije održane u Zadru od 19. do 21.listopada 2017. / Vican, Dijana ; Karamatić Brčić, Matilda (ur.).
Zadar: Sveučilište u Zadru, 2022. str. 143-154 (predavanje, recenziran, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 1184239 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Potpomognuta komunikacija u odgoju i obrazovanju
djece sa složenim komunikacijskim potrebama
(Inclusion, Children with Developmental
Disabilities, Children with Cerebral Palsy, Autism
Spectrum Disorders, Speech Apraxis, Intellectual
Disabilities, Assistive and Augmentative
Technology)
Autori
Sunko, Esmeralda
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Inovativnost, kreativnost, poduzetnost u odgojno obrazovnom sustavu. Zbornik radova s međunarodne znanstveno-stručne konferencije održane u Zadru od 19. do 21.listopada 2017.
/ Vican, Dijana ; Karamatić Brčić, Matilda - Zadar : Sveučilište u Zadru, 2022, 143-154
ISBN
978-953-331-349-8
Skup
Inovativnost, kreativnost, poduzetnost u odgojno obrazovnom sustavu
Mjesto i datum
Zadar, Hrvatska, 19.10.2017. - 21.10.2017
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Recenziran
Ključne riječi
inkluzija djece s teškoćama u razvoju, djeca s cerebralnom paralizom, poremećaj iz spektra autizma, govorna apraksija
(inclusion of children with disabilities, children with cerebral palsy, autism spectrum disorder, speech apraxia)
Sažetak
Teorijski i inovativni praktični koncepti odgojnih i obrazovnih pristupa djeci s teškoćama u razvoju pronalaze sve veća rješenja u potpomognutoj komunikaciji (hrvatski termin za alternativnu i augmentativnu komunikaciju). Složene komunikacijske potrebe djece s motoričkim i intelektualnim teškoćama, poremećajem iz spektra autizma i govornom apraksijom posljedica su nemogućnosti upotrebe govornog jezika i/ili prisutnosti teškoća jezičnog razumijevanja. Augmentativna tehnologija kao dio asistivne tehnologije, su nove tehnologije koje stvaraju široki spektar mogućnosti za razvoj usluga djeci sa složenim komunikacijskim potrebama. Njihova upotreba zahtijeva izrazito strukturiran pristup auditivnoj, vizualnoj i kinetičkoj podršci djeci sa složenim komunikacijskim potrebama. U ovom radu prezentirani su primjeri personalizirane inovativne promjene i dopune gotovih programa iz područja alternativne i augmentativne tehnologije prema složenosti potreba djece i učenika sa složenim komunikacijskim potrebama u redovnim vrtićima i školama tijekom dvije godine. Rezultati prikazani praćenjem, upućuju na olakšanu socijalizaciju i poboljšanje komunikacije uz otklanjanje negativnih oblika ponašanja u predškolskim i osnovnoškolskim inkluzivnim uvjetima uz primjenu potpomognute komunikacije.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Edukacijsko-rehabilitacijske znanosti
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Filozofski fakultet u Splitu,
Sveučilište u Zadru
Profili:
Esmeralda Sunko
(autor)