Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1183947

Afektivni faktori u učenju stranoga jezika: strah od čitanja


Didović Baranac, Sandra; Mardešić, Sandra
Afektivni faktori u učenju stranoga jezika: strah od čitanja // Čitanje i čitatelj u digitalno doba / Togonal, Marijana (ur.).
Zagreb: Hrvatsko katoličko sveučilište, 2021. str. 71-74 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)


CROSBI ID: 1183947 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Afektivni faktori u učenju stranoga jezika: strah od čitanja
(Affective Factors in Foreign Language Learning: Reading Anxiety)

Autori
Didović Baranac, Sandra ; Mardešić, Sandra

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni

Izvornik
Čitanje i čitatelj u digitalno doba / Togonal, Marijana - Zagreb : Hrvatsko katoličko sveučilište, 2021, 71-74

ISBN
978-95-8014-61-1

Skup
Međunarodni inderdisciplinarni znanstveni skup: Čitatelj i čitanje u digitalno doba

Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 11.11.2021

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
strah od čitanja na stranome jeziku ; čitanje ; engleski jezik ; njemački jezik ; mjerni instrument
(foreign language reading anxiety ; reading ; English ; German ; research instrument)

Sažetak
Istraživanja ovladavanja materinskim i inim jezikom naglašavaju ulogu čitanja i čitalačke pismenosti kao ključnih kompetencija koje omogućavaju obrazovanje i zapošljavanje. Na čitanje na stranome jeziku utječu čitalačka sposobnost na materinskom jeziku, razina jezičnoga umijeća u stranome jeziku i individualne razlike. U socioedukacijskom modelu usvajanja drugoga jezika, Gardner i MacIntyre (1993) razlikuju kognitivne i afektivne individualne faktore, a među afektivnim faktorima ističu i ulogu straha od stranoga jezika. Obično ga se definira kao strah koji osjećamo u situaciji u kojoj se koristimo stranim ili drugim jezikom, a koji proizlazi iz jedinstvenosti procesa ovladavanja inim jezikom (Gardner i MacIntyre, 1993 ; Horwitz, Horwitz i Cope, 1986). Rana istraživanja straha od čitanja na stranome jeziku potvrdila su da strah od čitanja na stranome jeziku valja smatrati zasebnim fenomenom odijeljenim od općega straha od stranoga jezika u razrednome okruženju (Saito, Horwitz, Garza, 1993). Rezultati su također pokazali da se razina straha razlikuje s obzirom na ciljni jezik, te da je stoga potrebno provoditi specifična istraživanja straha od čitanja u pojedinim socioedukacijskim okruženjima. Glavni cilj našega istraživanja bio je utvrditi razinu straha od čitanja među hrvatskim srednjoškolcima koji uče engleski i njemački jezik. Polazna hipoteza ovog istraživanja jest utvrđivanje razlike u razini straha od čitanja na engleskom i njemačkom jeziku u hrvatskom obrazovnom kontekstu. Sudionici istraživanja bili su učenici četvrtih razreda srednjih škola Dubrovačko-neretvanske županije (N = 139) koji su učili engleski kao prvi, a njemački kao drugi strani jezik. Podatci su prikupljeni posebno konstruiranim mjernim instrumentom za potrebe ovog istraživanja, upitnikom o strahu od čitanja, čija su pouzdanost i valjanost utvrđeni statističkim postupcima. Rezultati istraživanja pokazali su da je razina straha od čitanja za oba jezika relativno niska, ali i da je razina straha za njemački viša nego za engleski. Time je potvrđena početna hipoteza i teorijska postavka o strahu od čitanja kao zasebnom fenomenu i važnom afektivnom faktoru u ovladavanju inim jezikom. Praktičan aspekt naših rezultata ogleda se u novom mjernom instrumentu prilagođenom hrvatskom socioedukacijskom kontekstu s praktičnim primjenama za nastavnike koji poučavaju engleski i njemački.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Filologija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb,
Sveučilište u Dubrovniku

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

www.unicath.hr

Citiraj ovu publikaciju:

Didović Baranac, Sandra; Mardešić, Sandra
Afektivni faktori u učenju stranoga jezika: strah od čitanja // Čitanje i čitatelj u digitalno doba / Togonal, Marijana (ur.).
Zagreb: Hrvatsko katoličko sveučilište, 2021. str. 71-74 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
Didović Baranac, S. & Mardešić, S. (2021) Afektivni faktori u učenju stranoga jezika: strah od čitanja. U: Togonal, M. (ur.)Čitanje i čitatelj u digitalno doba.
@article{article, author = {Didovi\'{c} Baranac, Sandra and Marde\v{s}i\'{c}, Sandra}, editor = {Togonal, M.}, year = {2021}, pages = {71-74}, keywords = {strah od \v{c}itanja na stranome jeziku, \v{c}itanje, engleski jezik, njema\v{c}ki jezik, mjerni instrument}, isbn = {978-95-8014-61-1}, title = {Afektivni faktori u u\v{c}enju stranoga jezika: strah od \v{c}itanja}, keyword = {strah od \v{c}itanja na stranome jeziku, \v{c}itanje, engleski jezik, njema\v{c}ki jezik, mjerni instrument}, publisher = {Hrvatsko katoli\v{c}ko sveu\v{c}ili\v{s}te}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }
@article{article, author = {Didovi\'{c} Baranac, Sandra and Marde\v{s}i\'{c}, Sandra}, editor = {Togonal, M.}, year = {2021}, pages = {71-74}, keywords = {foreign language reading anxiety, reading, English, German, research instrument}, isbn = {978-95-8014-61-1}, title = {Affective Factors in Foreign Language Learning: Reading Anxiety}, keyword = {foreign language reading anxiety, reading, English, German, research instrument}, publisher = {Hrvatsko katoli\v{c}ko sveu\v{c}ili\v{s}te}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font