Pregled bibliografske jedinice broj: 1183631
Skulptura Bogorodice Sućutne iz nekadašnje kapele Majke Božje Žalosne u Svetom Ivanu Zelini – rekonstrukcija izvornoga konteksta
Skulptura Bogorodice Sućutne iz nekadašnje kapele Majke Božje Žalosne u Svetom Ivanu Zelini – rekonstrukcija izvornoga konteksta // Radovi Instituta za povijest umjetnosti, 45 (2021), 77-92 doi:10.31664/ripu.2021.45.06 (domaća recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 1183631 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Skulptura Bogorodice Sućutne iz nekadašnje kapele Majke Božje Žalosne u Svetom Ivanu Zelini – rekonstrukcija izvornoga konteksta
(Statue of Our Lady of Compassion from the Former Chapel of Our Lady of Sorrows in Sveti Ivan Zelina – A Reconstruction of the Original Context)
Autori
Ožanić, Martina
Izvornik
Radovi Instituta za povijest umjetnosti (0350-3437) 45
(2021);
77-92
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
Sveti Ivan Zelina ; kapela Majke Božje Žalosne ; pil Bogorodice Sućutne ; Ivan Jakob Altenbach ; motiv anđela koji nose ovalnu sliku ; dvoetažni ulazni trijem ; Kalvarija ; motiv stabla ; 18. stoljeće
(Sveti Ivan Zelina ; chapel of Our Lady of Sorrows ; column of Our Lady of Compassion ; Ivan Jakob Altenbach ; angels supporting an oval painting ; two-level entrance porch ; Calvary ; tree motif ; 18th century)
Sažetak
U župnoj crkvi sv. Ivana Krstitelja u Zelini danas je smještena kamena skulptura Bogorodice Sućutne nastala vjerojatno krajem 17. stoljeća, a svojim srodnim likovnim rješenjem približena je skupini kamenih figura izrađenih prema uzoru na bakrorez Johana Sadelera I. Izvorno je zasigurno stajala u funkciji pila, no rastući ugled i čudesa potaknuli su 1718. godine izgradnju kapele Majke Božje Žalosne njoj u čast, kako opisuju vizitatori, »na način postaje«. Njezin izgubljen izgled i inventar ovdje su prvi put rekonstruirani i protumačeni detaljnim iščitavanjima arhivskih vrela koja otkrivaju da su oltari sadržavali jedne od najranijih primjera ikonografskih motiva i kompozicijskih rješenja, a arhitektonsko oblikovanje pročelja s dvoetažnim ulaznim trijemom i scenografski razrađenim prizorom Kalvarije na katu ističu se kao usamljeni predstavnici u sakralnoj arhitekturi i umjetničkom stvaralaštvu 18. stoljeća na prostoru sjeverozapadne Hrvatske.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Povijest umjetnosti
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Web of Science Core Collection (WoSCC)
- Emerging Sources Citation Index (ESCI)
- Scopus