Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1183505

Kritičko vrednovanje dezinformacija u medijima unutar formalnog obrazovnog sustava u vrijeme pandemije koronavirusa


Ciboci Perša, Lana; Levak, Tomislav; Beljo, Adrian
Kritičko vrednovanje dezinformacija u medijima unutar formalnog obrazovnog sustava u vrijeme pandemije koronavirusa // Sociologija i prostor, 59 (2021), 3(222); 557-575 doi:10.5673/sip.59.3.11 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 1183505 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Kritičko vrednovanje dezinformacija u medijima unutar formalnog obrazovnog sustava u vrijeme pandemije koronavirusa
(Critical evaluation of disinformation in the media within the formal education system during the coronavirus pandemic)

Autori
Ciboci Perša, Lana ; Levak, Tomislav ; Beljo, Adrian

Izvornik
Sociologija i prostor (1846-5226) 59 (2021), 3(222); 557-575

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
dezinformacije ; kritičko vrednovanje ; medijsko obrazovanje ; medijska pismenost ; koronavirus ; knjižničari
(disinformation ; critical evaluation ; media education ; media literacy ; pandemic ; coronavirus ; librarians)

Sažetak
Od same pojave pandemije koronavirusa u medijima su se, a osobito na društvenim mrežama, osim pouzdanih i istinitih informacija pojavljivale i brojne dezinformacije o virusu, cijepljenju i njegovim posljedicama. Izloženost medijima u tom kriznom razdoblju ukazala je na važnost posjedovanja medijskih kompetencija s ciljem odabira kvalitetnih, pouzdanih i vjerodostojnih informacija. Naime, kritičko vrednovanje medijskih sadržaja postalo je ključno za pravilno razlikovanje istinitih i pouzdanih od nepouzdanih i nevjerodostojnih informacija. Za adekvatno stjecanje medijskih kompetencija važno je kvalitetno medijsko obrazovanje, koje se u Hrvatskoj, kada je u pitanju formalni obrazovni sustav, primarno provodi kroz nastavu Hrvatskoga jezika, ali i kroz različite međupredmetne teme (Ciboci, 2018.a). Vodeću ulogu u tom procesu imaju učitelji Hrvatskoga jezika i školski knjižničari (Ciboci, 2018.a ; Kanižaj i Car, 2015. ; Ciboci i Osmančević, 2015.). Da bismo mogli obrazovati mlađe generacije i potaknuti ih na kritičko promišljanje o medijima i medijskim sadržajima, oni koji ih tome podučavaju moraju biti medijski pismeni. Postavlja se pitanje koliko su sami provoditelji medijskog obrazovanja uspješni u prepoznavanju dezinformacija u medijima te koliko su često u posljednjih godinu dana stavljali naglasak u školama upravo na te teme, budući da su djeca jednako kao odrasli izloženi brojnim dezinformacijama o koronavirusu, koje itekako mogu utjecati na njihove stavove i razmišljanja o cjelokupnoj pandemiji. U ovom je radu, metodom ankete, analizirano koliko školski knjižničari prepoznaju dezinformacije u medijima, kao i koliko je aktivnosti u posljednjih godinu dana u školama provedeno s ciljem educiranja učenika upravo o tom važnom problemu.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Politologija, Informacijske i komunikacijske znanosti, Sociologija, Pedagogija, Interdisciplinarne društvene znanosti



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Veleučilište Edward Bernays,
Akademija za umjetnost i kulturu u Osijeku

Profili:

Avatar Url Lana Ciboci (autor)

Avatar Url Tomislav Levak (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

Pristup cjelovitom tekstu rada doi hrcak.srce.hr

Citiraj ovu publikaciju:

Ciboci Perša, Lana; Levak, Tomislav; Beljo, Adrian
Kritičko vrednovanje dezinformacija u medijima unutar formalnog obrazovnog sustava u vrijeme pandemije koronavirusa // Sociologija i prostor, 59 (2021), 3(222); 557-575 doi:10.5673/sip.59.3.11 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
Ciboci Perša, L., Levak, T. & Beljo, A. (2021) Kritičko vrednovanje dezinformacija u medijima unutar formalnog obrazovnog sustava u vrijeme pandemije koronavirusa. Sociologija i prostor, 59 (3(222)), 557-575 doi:10.5673/sip.59.3.11.
@article{article, author = {Ciboci Per\v{s}a, Lana and Levak, Tomislav and Beljo, Adrian}, year = {2021}, pages = {557-575}, DOI = {10.5673/sip.59.3.11}, keywords = {dezinformacije, kriti\v{c}ko vrednovanje, medijsko obrazovanje, medijska pismenost, koronavirus, knji\v{z}ni\v{c}ari}, journal = {Sociologija i prostor}, doi = {10.5673/sip.59.3.11}, volume = {59}, number = {3(222)}, issn = {1846-5226}, title = {Kriti\v{c}ko vrednovanje dezinformacija u medijima unutar formalnog obrazovnog sustava u vrijeme pandemije koronavirusa}, keyword = {dezinformacije, kriti\v{c}ko vrednovanje, medijsko obrazovanje, medijska pismenost, koronavirus, knji\v{z}ni\v{c}ari} }
@article{article, author = {Ciboci Per\v{s}a, Lana and Levak, Tomislav and Beljo, Adrian}, year = {2021}, pages = {557-575}, DOI = {10.5673/sip.59.3.11}, keywords = {disinformation, critical evaluation, media education, media literacy, pandemic, coronavirus, librarians}, journal = {Sociologija i prostor}, doi = {10.5673/sip.59.3.11}, volume = {59}, number = {3(222)}, issn = {1846-5226}, title = {Critical evaluation of disinformation in the media within the formal education system during the coronavirus pandemic}, keyword = {disinformation, critical evaluation, media education, media literacy, pandemic, coronavirus, librarians} }

Časopis indeksira:


  • Scopus


Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::


  • Social Services Abstracts
  • Sociological Abstracts
  • Worldwide Political Science Abstracts


Citati:





    Contrast
    Increase Font
    Decrease Font
    Dyslexic Font