Pregled bibliografske jedinice broj: 1183475
Globalne perspektive lokalnog kurikuluma: Doprinos teorija kompleksnosti cjelovitoj kurikulumskoj reformi
Globalne perspektive lokalnog kurikuluma: Doprinos teorija kompleksnosti cjelovitoj kurikulumskoj reformi // International Scientific Conference "Global and Local Perspectives of Pedagogy"
Osijek, Hrvatska, 2016. (predavanje, međunarodna recenzija, neobjavljeni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 1183475 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Globalne perspektive lokalnog kurikuluma: Doprinos
teorija kompleksnosti cjelovitoj kurikulumskoj
reformi
(Global perspectives on local curriculum:
complexity theories' contribution to the
comprehensive curricular reform)
Autori
Marinić, Damir ; Marinić, Ida
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, neobjavljeni rad, znanstveni
Skup
International Scientific Conference "Global and Local Perspectives of Pedagogy"
Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 27.10.2016. - 28.10.2016
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
globalno društvo ; integracija ; sistemski pristup ; kurikulumska reforma
(global society ; integration ; systems approach ; curricular reform)
Sažetak
U današnje su vrijeme ljudi suočeni s novim izazovima, u promjenjivom, kompleksnom društvu, koje je postalo “globalno selo“ u svakom smislu riječi – društvenom, političkom i ekonomskom. U takvome društvu, “stare“, pred-globalne vrijednosti isključujućeg individualizma, i naglašavanja individualnog uspjeha, potpuno su izgubile svrhu i smisao. Trenutna socijalna i ekonomska stvarnost zahtijeva usvajanje novih vrijednosti i novog načina razmišljanja – vrijednosti koje postoje u svakom globalnom i integralnom sustavu u prirodi. Osim toga, istraživanja su pokazala kako je tehnološki i znanstveni napredak izravno i neizravno učinio velike pomake u načinu na koji nove generacije djece pristupaju, usvajaju, i koriste informacije – više integralno nego partikularno, više aktivno nego pasivno, i slično. Takvo ponašanje čak je empirijski podržano i od strane spoznaja iz interpersonalne neurobiologije i neuroedukacije. Stoga, kao obrazovni stručnjaci obavezni smo odgovoriti na zahtjeve suvremenog društva i novih generacija djece, formirajući takav odgojno-obrazovni okvir koji, s jedne strane, priprema nove generacije na izazove današnjeg svijeta, ali isto tako čini to i na njima prihvatljiv način (u skladu s njihovim životnim navikama i karakteristikama živčanog sustava). Osim teorijskih koncepata, u radu ćemo prezentirati iskustva i rezultate empirijskih istraživanja koja govore u prilog našim tvrdnjama, te ćemo prezentirati način na koji nove spoznaje iz teorija kompleksnosti mogu biti inkorporirane u izradu kurikuluma i doprinijeti njegovoj suvremenosti.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)