Pregled bibliografske jedinice broj: 1183455
Izazovi korporativnog poduzetništva na odabranom primjeru hrvatskog velikog poduzeća
Izazovi korporativnog poduzetništva na odabranom primjeru hrvatskog velikog poduzeća, 2021., diplomski rad, diplomski, Zagreb
CROSBI ID: 1183455 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Izazovi korporativnog poduzetništva na odabranom
primjeru hrvatskog velikog poduzeća
(Challenges of corporate entrepreneurship on a
selected example of a large Croatian company)
Autori
Brletić, Sanja
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Mjesto
Zagreb
Datum
14.06
Godina
2021
Stranica
94
Mentor
Gregov, Zrinka
Ključne riječi
menadžment, korporativno upravljanje, poduzetništvo, interno poduzetništvo, korporativno poduzetništvo.
(management, corporate governance, entrepreneurship, internal entrepreneurship, corporate entrepreneurship.)
Sažetak
U suvremenom poslovanju sve više do izražaja dolaze nastojanja velikih organizacija koje potiču i razvijaju poduzetništvo unutar svoje strukture. To se naziva interno, korporativno ili korporacijsko poduzetništvo, a za njegovo provođenje presudan je vrhovni menadžment. Prednosti su povećana konkurentnost na tržištu, veće zadovoljstvo svih zaposlenika, poticanje kreativnosti i inovativnosti, timski rad, dugoročna orijentacija, proaktivnost, raspoloživost resursa, dopuštanje pokušaja i pogrešaka, što u konačnici rezultira dugoročnom održivošću poduzeća. Glavni problem ovog istraživanja predstavlja nedovoljna zastupljenost koncepta korporativnog poduzetništva u hrvatskim poduzećima. Stoga su istražene i opisane ključne pretpostavke, stavovi i mišljenja vrhovnih menadžera i zaposlenika odabranog velikog, proizvodnog i izvoznog hrvatskog poduzeća o stvaranju ozračja korporativnog poduzetništva te izazovi s kojima se pritom suočavaju. Najprije je istražena relevantna literatura i opisan kratki teorijski okvir. Zatim su prikazani rezultati istraživanja dobiveni polustrukturiranim intervjuom s vrhovnim menadžerima te anketnim ispitivanjem trideset zaposlenika. Rezultati pokazuju jasne elemente prisutnosti korporativnog poduzetništva kroz određena načela poslovanja, no bez formalno uokvirenog programa za njegovo sustavno provođenje duž cijele organizacije. Može se pretpostaviti da i u ostalim hrvatskim poduzećima postoji prirodna težnja prema povećanim poslovnim prihodima, velikoj stopi inovacija, podizanju konkurentnosti i opstanku organizacije na tržištu, ali i zadovoljstvu svih zaposlenika, što predstavlja elemente korporativnog poduzetništva. Uz još samo malo dodatnog napora za izradu formalnog okvira za poticanje korporativnog poduzetništva u devet koraka mogle bi se postići još veće prednosti duž cijele organizacije i još više podići status poželjnog poslodavca.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija