Pregled bibliografske jedinice broj: 1183439
Grijeh, krivnja, otkupljenje: Hitchcockova metafizika
Grijeh, krivnja, otkupljenje: Hitchcockova metafizika // Hrvatski filmski ljetopis, 27 (2021), 106; 30-43 (recenziran, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 1183439 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Grijeh, krivnja, otkupljenje: Hitchcockova
metafizika
(Sin, Guilt, Redemption: Hitchcock's Metaphysics)
Autori
Sever Globan, Irena
Izvornik
Hrvatski filmski ljetopis (1330-7665) 27
(2021), 106;
30-43
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
Hitchcock, metafizika, kršćanstvo, Bog, Krivo optužen
(Hitchcock, metaphysics, Christianity, God, The Wrong Man)
Sažetak
Članak govori o religioznom zaleđu Alfreda Hitchcocka, pristupajući analizi njegovih filmova iz teološke perspektive, a uzimajući u obzir njegov jezuitski odgoj i odrastanje u katoličkoj obitelji. Dva su temeljna pravca koja se u tom kontekstu navode: jedan je jansenistički kojeg su u Hitchcockovim filmovima prepoznali Erich Rohmer i Claude Chabrol, a drugi je katolički (isusovački) kojeg zagovara filmski kritičar i Isusovac Neil Hurley. Vjera, duhovnost i moral u Hitchcockovim se filmovima sakrivaju u temama koje se bave nevino optuženim ''kristolikim'' likovima, osjećaju krivnje i grijeha s kojom se likovi bore, moralno-etičkom dvoznačnošću, nutarnjom borbom dobra i zla. Hitchcockov metafizički svijet na vizualnom se pak planu otkriva kroz fotografiranje eksplicitnih kršćanskih motiva i simbola te implicitnih duhovnih stanja snimanjem padova u provaliju, spiralnih pokreta kamere, odrazima u ogledalu. Filmovi koji se smatraju ''najkatoličkijima'', a u kojima se pojavljuju implicitno i eksplicitno vjerski motivi, jesu Ispovijedam se (I Confess, 1953) i Krivo optužen (The Wrong Man, 1956), dok će se u članku pažnja autora usredotočiti upravo na ovaj posljednji.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Religijske znanosti (interdisciplinarno polje), Filmska umjetnost (filmske, elektroničke i medijske umjetnosti pokretnih slika)
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Web of Science Core Collection (WoSCC)
- Arts & Humanities Citation Index (A&HCI)
- SCI-EXP, SSCI i/ili A&HCI