Pregled bibliografske jedinice broj: 1183178
Ciljna orijentacija u nastavi tjelesne i zdravstvene kulture
Ciljna orijentacija u nastavi tjelesne i zdravstvene kulture // Zbornik radova 16. Ljetne škole kineziologa na temu Antropološke, metodičke, metodološke i stručne pretpostavke rada u područjima edukacije, sporta, sportske rekreacije i kineziterapije / Findak, Vladimir (ur.).
Zagreb: Hrvatski kineziološki savez (HKS), 2007. str. 82-88 (predavanje, recenziran, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 1183178 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Ciljna orijentacija u nastavi tjelesne
i zdravstvene kulture
(Goal orientation in Physical Education)
Autori
Cetinić, Jelena ; Vuk, Saša
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Zbornik radova 16. Ljetne škole kineziologa na temu Antropološke, metodičke, metodološke i stručne pretpostavke rada u područjima edukacije, sporta, sportske rekreacije i kineziterapije
/ Findak, Vladimir - Zagreb : Hrvatski kineziološki savez (HKS), 2007, 82-88
ISBN
953-95082-2-3
Skup
Antropološke, metodičke, metodološke i stručne pretpostavke rada u područjima edukacije, sporta, sportske rekreacije i kineziterapije
Mjesto i datum
Poreč, Hrvatska, 19.06.2007. - 23.06.2007
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Recenziran
Ključne riječi
ciljna orijentacija ; učenici ; sat tjelesne i zdravstvene kulture ; razlike
(goal orintation ; pupils ; physical education ; differences)
Sažetak
Cilj ovog istraživanja je utvrditi postoji li statistički značajna razlika u ciljnoj orijentaciji između učenika i učenica srednje škole Blato.Za procjenu individualnih razlika u ciljnoj orijentaciji učenika upotrijebljen je upitnik ciljne orijentacijeTask and Ego Orientation in Sport Questionnaire - TEOSQ (Duda i suradnici, 1995., adaptiran za TZK prema Barić i sur. 2002.). Upitnik sadrži dvije nezavisne dimenzije: orijentacija prema zadatku i orijentacija prema rezultatu.Istraživanjem je utvrđeno da ne postoje statistički značajne razlike u ciljnoj orijentaciji između učenika i učenica. Mora se naglasiti da su obje skupine (i učenici i učenice) dominantno usmjerene na zadatak, a manje na rezultat. To upućuje na zaključak da i učenici i učenice u vježbanju uživaju, ulažu mnogo truda i napora, daju sve od sebe, te im je svladavanje novih vještina snažan motivator prilikom učenja postojećih vještina. Ovakav motivacijski obrazac, gdje su učenici motivirani primarno prema poboljšanju vještina, ali ujedno i prema postizanju određenog rezultata je pozitivan motivacijski obrazac jer postoje dva izvora uspjeha (vještina i rezultat) i nekoliko opcija dostignuća, pa su zato takvi učenici i maksimalno uključeni u školske sportske aktivnosti. Dokazano je da ovakav oblik motivacije za vrijeme adolescencije opada (Newton, Duda, 1999.), pa je potrebno da profesor poduzme potrebne mjere kako bi se on održao. Izostanak svakodnevne sportske aktivnosti ima negativne reperkusije na zdravstveni status učenika, a moralna dužnost kineziologa je da to spriječe.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Kineziologija, Interdisciplinarne društvene znanosti