Pregled bibliografske jedinice broj: 1182748
Psihološki utjecaj dizajna na percepciju promatrača
Psihološki utjecaj dizajna na percepciju promatrača // 24th International Conference on Printing, Design and Graphic Communications Blaž Baromić 2021 / Mikota, Miroslav (ur.).
Zagreb: Hrvatsko društvo grafičara, 2021. str. 9-22 (pozvano predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 1182748 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Psihološki utjecaj dizajna na percepciju promatrača
(Psychological influence of design on consumer
perception)
Autori
Čurik, Ivy ; Hajdek, Krunoslav ; Hajdek, Martina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
24th International Conference on Printing, Design and Graphic Communications Blaž Baromić 2021
/ Mikota, Miroslav - Zagreb : Hrvatsko društvo grafičara, 2021, 9-22
Skup
24. međunarodna konferencija tiskarstva, dizajna i grafičkih komunikacija Blaž Baromić
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 09.12.2021. - 10.12.2021
Vrsta sudjelovanja
Pozvano predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
dizajn ; manipulacije ; marketing ; oglašavanje ; potrošačko ponašanje
(design ; manipulation ; marketing ; advertising ; consumer behavior)
Sažetak
Primarna funkcija marketinga je prepoznavanje potrebe i želje potrošača, kako bi im se ponudili proizvodi koji će ih zadovoljiti i pružiti im pozitivno iskustvo. Psihologija pomaže marketingu da bolje shvati ponašanje potrošača, način na koji percipiraju određeni proizvod ili uslugu, te čimbenike koji utječu na donošenje odluke o kupnji. Istraživanje navedenog, dovodi do razumijevanja na koji način potrošači djeluju, te se tim saznanjem može prilagoditi određena marketinška strategija kako bi što učinkovitije ostvarila svoje ciljeve. Dizajn ima veliku ulogu u svijetu marketinga. Svojim pravilima i načelima, tvori alat koji oblikuje komunikaciju prema potrošačima, cilj mu je privući što veći broj potencijalnih kupaca, te istovremeno potaknuti znatiželju koja dovodi do preispitivanja njihovih želja i potreba, kako bi se u konačnici ostvario željeni rezultat. Dizajnom se na razumljiv, jednostavan i pamtljiv način prenosi željena poruka. Istovremeno kvalitetnom i promišljenom izvedbom, on izdvaja reklamirani proizvod, uslugu ili tvrtku od konkurencije. U konačnici je važno pružiti potrošaču zadovoljstvo, pozitivno iskustvo i time oblikovati njegovu percepciju. Stvaranjem veze između proizvoda i kupca, kupac postaje lojalan i uvijek se iznova vraća istom proizvodu.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Grafička tehnologija, Informacijske i komunikacijske znanosti
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Grafički fakultet, Zagreb,
Sveučilište Sjever, Koprivnica