Pregled bibliografske jedinice broj: 1182670
Poučavanje učenika s disleksijom: kreativnost i mašta
Poučavanje učenika s disleksijom: kreativnost i mašta // XXVIII. međunarodni znanstveni skup: višejezičnost kao predmet multidisciplinarnih istraživanja / Kovačević, Cergol Kristina ; Udijer, Sanda Lucija (ur.).
Zagreb: Hrvatsko društvo za primijenjenu lingvistiku (HDPL), 2014. str. 96-96 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, stručni)
CROSBI ID: 1182670 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Poučavanje učenika s disleksijom: kreativnost i
mašta
(Teaching pupils with dyslexia: creativity and
imagination)
Autori
Fišer, Zrinka
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, stručni
Izvornik
XXVIII. međunarodni znanstveni skup: višejezičnost kao predmet multidisciplinarnih istraživanja
/ Kovačević, Cergol Kristina ; Udijer, Sanda Lucija - Zagreb : Hrvatsko društvo za primijenjenu lingvistiku (HDPL), 2014, 96-96
ISBN
978-953-7963-09-5
Skup
XXVIII. međunarodni znanstveni skup: višejezičnost kao predmet multidisciplinarnih istraživanja
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 25.04.2014. - 27.04.2014
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
Disleksija, afektivni čimbenici, gluma, glazbeni video isječak
(Dyslexia, affective factors, acting, musicl video clip)
Sažetak
Disleksija je jedan od najčešćih oblika lakših teškoća u učenju. U prosječnom razredu od 25 učenika naći će se do pet učenika koji se nose sa svakodnevnim izazovima karakterističnim za disleksiju. Tijekom srednjeg djetinjstva djeca velik dio dana provode u školi, a nastavni proces prilagođen potrebama prosječnog učenika bez posebnih potreba ne pruža im mogućnost iskoristiti u potpunosti njihove potencijale. Biti učitelj djetetu s disleksijom ne podrazumijeva samo biti moderatorom u obrazovnom procesu. Socijalne i emocionalne teškoće usko su vezane uz teškoće koje neki učenici imaju u obrazovnom procesu, a nastaju unutar školskog okružja koje nameće nerealno postavljene uniformirane obrasce ponašanja i dostignuća za cijelu školsku populaciju. Modifikacije u nastavnom procesu od ključnog su značenja za učenike s disleksijom, a manifestiraju se kao izmjene u nastavnim metodama, pomagalima i oblicima rada. Međutim, koliko su današnji učitelji i nastavnici obrazovani za rad s učenicima koji imaju disleksiju pitanje je koje je potrebno istražiti. Učenici s lakšim teškoćama u učenju nastavu pohađaju po individualiziranom programu i integrirani su u nastavni proces. Dužnost je svakog učitelja prilagoditi svoje metode rada potrebama takvih učenika, ali problemi nastaju kad se, na primjer, učitelj nađe u ne tako rijetkoj situaciji gdje poučava kombinirani razredni odjel u kojem se nalaze i daroviti učenici i učenici s teškoćama u učenju. Nedovoljna materijalna sredstva, ograničeno vrijeme nastavnog sata i zadani kurikulum predstavljaju začarani trokut unutar kojeg se vrlo malo može učiniti u pitanju potreba takvih učenika, osobito u složenim razrednim odjeljenjima. Na primjeru dva brata i sestre, trojki kojima je dijagnosticirana dislalija, prikazat ću koliko pozitivnog učinka na afektivne čimbenike (toliko važne u okviru usvajanja jezika) mogu imati male izmjene u procesu poučavanja. Eksperimentom koji je uključio primjenu glume i glazbenog video isječka pokušala sam dokazati kako je, unatoč navedenim ograničenjima, moguće uz malo mašte stvoriti multisenzorni pristup u poučavanju stranog jezika i povećati motivaciju učenika.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija, Interdisciplinarne humanističke znanosti