Pregled bibliografske jedinice broj: 1182646
Tjelesna aktivnost kod učenice s Down sindromom – analiza slučaja
Tjelesna aktivnost kod učenice s Down sindromom – analiza slučaja // Magistra Iadertina, 16 (2021), 1; 9-23 doi:376-056.36:796 (recenziran, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 1182646 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Tjelesna aktivnost kod učenice s Down sindromom – analiza slučaja
(Physical Activity in Individuals With Down Syndrome – A Case Study)
Autori
Alić, Jelena ; Kolega, Dora
Izvornik
Magistra Iadertina (1846-3606) 16
(2021), 1;
9-23
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
djeca ; genetski poremećaj ; hipotoničnost musculature ; tjelesna aktivnost ; motoričke sposobnosti ;
(children ; genetic disorder ; hypotonicity of musculature ; physical activity ; motor performance ;)
Sažetak
Cilj istraživanja bio je utvrditi utjecaj tjelesne aktivnosti na funkcionalan i psihomotorički razvoj djeteta s DS na osnovi analize slučaja djevojčice koja pohađa prvi razred OŠ prije pojave epidemioloških mjera donesenih sukladno s pandemijom COVID-19, gdje je dijete bilo uključeno u redovni program Tjelesne i zdravstvene kulture u školi te pohađalo satove plesa i usporediti sa stanjem neposredno nakon pandemije. Naime, tijekom pandemije djetetu je bila smanjena tjelesna aktivnost, odnosno bila je manje tjelesno aktivno, nije pohađala redovnu nastavu koja obuhvaća i satove Tjelesne i zdravstvene kulture, te nije pohađalo satove plesa. Rezultati istraživanja ukazali su kako postoje razlike između stanja prije pojave mjera pandemije COVID-19 I nakon mjera. Iako razlike nisu velike, ipak postoje, i očituju se u motoričkim sposobnostima fleksibilnosti, koordinacije i repetitivne snage u korist stanja koje je bilo prije pojave mjera. Može se zaključiti kako je učinak tjelesne aktivnosti izuzetno veliki na cjelokupan psihomotorički i socijalan razvoj djeteta s Down sindromom. Stoga ga ne smijemo zanemariti već ga poticati na satovima Tjelesne i zdravstvene kulture i u izvanškolskim aktivnostima.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Kineziologija, Interdisciplinarne društvene znanosti, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
Citiraj ovu publikaciju:
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- Hrčak