Pregled bibliografske jedinice broj: 1182393
Stavovi učitelja Virovitičko- podravske županije o provedbi odgojno-obrazovne inkluzije
Stavovi učitelja Virovitičko- podravske županije o provedbi odgojno-obrazovne inkluzije // Zbornik rezimea "Međunarodna stručno-naučna konferencija" Dani defektologa Srbije / Miodrag Nedeljković (ur.).
Beograd: PM plus D.O.O., 22.oktobra 8a, Beograd, 2022. str. 199-199 (poster, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 1182393 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Stavovi učitelja Virovitičko- podravske županije o provedbi
odgojno-obrazovne inkluzije
(Attitudes of teachers from Virovitičko - podravska County
on the implementation of educational inclusion)
Autori
Karaman, Patricija ; Sabolić, Ivana ; Gvozdanović- Debeljak, Aleksandra
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Zbornik rezimea "Međunarodna stručno-naučna konferencija" Dani defektologa Srbije
/ Miodrag Nedeljković - Beograd : PM plus D.O.O., 22.oktobra 8a, Beograd, 2022, 199-199
ISBN
978-86-84765-58-3
Skup
Međunarodna stručno-naučna кonferencija Dani defektologa Srbije
Mjesto i datum
Zlatibor, Srbija, 17.02.2022. - 20.02.2022
Vrsta sudjelovanja
Poster
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
obrazovna inkluzija, osnovna škola, stavovi, učenici s teškoćama u razvoju, učitelji
(educational inclusion, primary school, attitudes, students with disabilities, teachers)
Sažetak
U istraživanju su ispitani stavovi učitelja osnovnih škola Virovitičko – podravske županije o provedbi odgojno-obrazovne inkluzije. Rezultati ovog istraživanja pokazuju da učitelji u osnovnoškolskom sustavu odgoja i obrazovanja na području Virovitičko - podravske županije smatraju rad s djecom s teškoćama kao svoj profesionalni izazov s kojim je većina ispitanika imala iskustvo u dosadašnjem radu. Odgovori ispitanika pokazuju kako je većini ispitanih potrebna dodatna edukacija za rad s djecom s teškoćama u razvoju koja bi im poboljšala kompetencije u ovom području. Stavovi učitelja naginju pozitivnosti kada je u pitanju inkluzija i inkluzivno obrazovanje, međutim istaknuta je potreba za dodatnim didaktičkim sredstvima i pomagalima, kao i boljoj prilagodbi inkuzivnog sustava odgoja i obrazovanja za svu djecu. Prema odgovorima ispitanika u školama se teži stvaranju ozračja razumijevanja, poticanja zajedničkih aktivnosti i uzajamne pomoći. Smatramo kako je značajno odgovoriti na izložene potrebe učitelja u smislu dodatnih edukacija, materijala za rad s djecom s teškoćama u razvoju, pomagala i slično jer bi se na taj način moglo pridonijeti kvalitetnom inkluzivnom obrazovanju. U istraživanju je upotrjebljen Upitnik o procjeni inkluzivne odgojno-obrazovne prakse u predškolskom i osnovnoškolskom sustavu odgoja i obrazovanja preuzet iz članka „Stavovi odgojitelja i učitelja o provedbi inkluzije u redovitim predškolskim ustanovama i osnovnim školama“ (2014) uz pismeno dopuštenje autorice J. Kudek Mirošević. Istraživanje je provedeno na uzorku od 36 sudionika. Rezultati su prikupljeni online upitnikom putem Google obrasca.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Edukacijsko-rehabilitacijske znanosti