Pregled bibliografske jedinice broj: 1182382
Neka obilježja kvalitete sveučilišne nastave: procjene budućih učitelja i odgojitelja
Neka obilježja kvalitete sveučilišne nastave: procjene budućih učitelja i odgojitelja // 4. Međimurski filološki i pedagoški dani
Čakovec, Hrvatska, 2019. str. 44-44 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 1182382 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Neka obilježja kvalitete sveučilišne nastave:
procjene budućih učitelja i odgojitelja
(Some characteristics of the quality of university
teaching: assessments of future teachers and
educators)
Autori
Maras, Nevenka ; Topolovčan, Tomislav
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
4. Međimurski filološki i pedagoški dani
/ - , 2019, 44-44
Skup
Međunarodni znanstveni skup 4. Međimurski filološki i pedagoški dani: Jezik, književnost i obrazovanje - suvremeni koncepti
Mjesto i datum
Čakovec, Hrvatska, 26.04.2019
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
budući učitelji i odgojitelji, kvaliteta nastave, studenti, sveučilišta nastava
(future teachers and educators, teaching quality, students, university teaching)
Sažetak
Cilj istraživanja bio je ispitati obilježja i razlike studentske procjene kvalitete sveučilište nastave učiteljskog studija te studija ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Splitu (N = 133). Prikupljani su podaci o prebivalištu, vrsti studija te studijskoj godini, dok su podaci o kvaliteti sveučilište nastave prikupljani Upitnikom studentskih iskustava nastave (SCEQ) kojim se ispituje pet aspekata kvalitete nastave: kvaliteta poučavanja, jasnoća ciljeva učenja, primjerenost vrednovanja, primjerenost radnog opterećenja i razvoj generičkih vještina. Rezultati ukazuju da studenti procjenjuju tri aspekta kvalitete nastave uglavnom prosječnima, dok značajnije kvalitetnijim od ostalih aspekata, procjenjuju aspekt nastave koji im omogućuje razvoj generičkih vještina te jasnoću postavljenih ciljeva učenja. Nadalje, bez obzira radi li se o studentima učiteljskog ili odgojiteljskog studija te žive li na selu ili u gradu, oni uglavnom podjednako prosječno procjenjuju sve aspekte kvalitete nastave. Ali, različite studijske godine diferencirano procjenjuju aspekte kvalitete nastave, s time da ista godina ne procjenjuje sve aspekte nastave (ne)kvalitetnijom. Odnosno, različite studijske godine akcentiraju različite aspekte kvalitete sveučilišne nastave. Interpretacije rezultata i zaključci objašnjeni su u radu.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb