Pregled bibliografske jedinice broj: 1182380
Teorijsko-metodološke dileme i mogućnosti obrazovne neuroznanosti u nastavi likovne kulture osnovnog obrazovanja
Teorijsko-metodološke dileme i mogućnosti obrazovne neuroznanosti u nastavi likovne kulture osnovnog obrazovanja // 1st International Artistic and Scientific Conference – ACE / Balić, Šimrak A. ; Županić, Benić M. ; Bačlija, Sušić B. (ur.).
Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2019. str. 157-157 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 1182380 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Teorijsko-metodološke dileme i mogućnosti
obrazovne neuroznanosti u nastavi likovne kulture
osnovnog obrazovanja
(Theoretical-Methodological
Dilemmas and Possibilities of Educational
Neuroscience in Teaching Visual Art
in Elementary Education)
Autori
Topolovčan, Tomislav ; Maras, Nevenka
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
1st International Artistic and Scientific Conference – ACE
/ Balić, Šimrak A. ; Županić, Benić M. ; Bačlija, Sušić B. - Zagreb : Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2019, 157-157
ISBN
978-953-8115-58-5
Skup
1. međunarodna umjetničko-znanstvena konferencija (ACE 2019)
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 07.03.2019. - 09.03.2019
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
konstruktivizam, metode istraživanja, nastava likovne kulture, obrazovna neuroznanost, škola
(constructivism, educational neuroscience, research methods, school, teaching visual art)
Sažetak
U radu su teorijsko-komparativnim pristupom analizirani, definirani i objašnjeni procesi poučavanja, učenja, nastave i obrazovanja s aspekta spoznaja obrazovne neuroznanosti. Prikazana su i metodološka obilježja istraživanja (obrazovne) neuroznanosti te kritički objašnjeno prenošenje tih spoznaja u odgojno- obrazovni teorijski, metodološki i praktični kontekst. Potom su objašnjena i konceptualizirana obilježja nastave likovne kulture. Naglasak je stavljen na konstruktivistička ishodišta metoda, strategija i pristupa učenju i poučavanju u nastavi likovne kulture kao i usmjerenost na razvoj učeničke kreativnosti. Na temelju analiza razvidno je da spoznaje neuroznanosti nisu neposredno razumljive u općem odgojno-obrazovnom kontekstu, a time ni u nastavi likovne kulture. Za njihovu razumljivost i primjenu u odgoju i obrazovanju potrebna su njihova tumačenja srodnih disciplina obrazovnih znanosti. Na tragu toga, ukazuje se na to da su strategije učenja usmjerenog na djelovanje, učenja istraživanjem, igrom, rješavanjem problema i suradnjom te individualizacija rada, aktivan odnos prema okolini, poticanje kreativnosti i uvažavanja razvojnih faza dječjeg razvoja karakterističnih nastavi likovne kulture upravo didaktičko-metodičke dobrobiti koje potvrđuje i obrazovna neuroznanost.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Interdisciplinarne društvene znanosti, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)