Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1182380

Teorijsko-metodološke dileme i mogućnosti obrazovne neuroznanosti u nastavi likovne kulture osnovnog obrazovanja


Topolovčan, Tomislav; Maras, Nevenka
Teorijsko-metodološke dileme i mogućnosti obrazovne neuroznanosti u nastavi likovne kulture osnovnog obrazovanja // 1st International Artistic and Scientific Conference – ACE / Balić, Šimrak A. ; Županić, Benić M. ; Bačlija, Sušić B. (ur.).
Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2019. str. 157-157 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)


CROSBI ID: 1182380 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Teorijsko-metodološke dileme i mogućnosti obrazovne neuroznanosti u nastavi likovne kulture osnovnog obrazovanja
(Theoretical-Methodological Dilemmas and Possibilities of Educational Neuroscience in Teaching Visual Art in Elementary Education)

Autori
Topolovčan, Tomislav ; Maras, Nevenka

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni

Izvornik
1st International Artistic and Scientific Conference – ACE / Balić, Šimrak A. ; Županić, Benić M. ; Bačlija, Sušić B. - Zagreb : Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2019, 157-157

ISBN
978-953-8115-58-5

Skup
1. međunarodna umjetničko-znanstvena konferencija (ACE 2019)

Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 07.03.2019. - 09.03.2019

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
konstruktivizam, metode istraživanja, nastava likovne kulture, obrazovna neuroznanost, škola
(constructivism, educational neuroscience, research methods, school, teaching visual art)

Sažetak
U radu su teorijsko-komparativnim pristupom analizirani, definirani i objašnjeni procesi poučavanja, učenja, nastave i obrazovanja s aspekta spoznaja obrazovne neuroznanosti. Prikazana su i metodološka obilježja istraživanja (obrazovne) neuroznanosti te kritički objašnjeno prenošenje tih spoznaja u odgojno- obrazovni teorijski, metodološki i praktični kontekst. Potom su objašnjena i konceptualizirana obilježja nastave likovne kulture. Naglasak je stavljen na konstruktivistička ishodišta metoda, strategija i pristupa učenju i poučavanju u nastavi likovne kulture kao i usmjerenost na razvoj učeničke kreativnosti. Na temelju analiza razvidno je da spoznaje neuroznanosti nisu neposredno razumljive u općem odgojno-obrazovnom kontekstu, a time ni u nastavi likovne kulture. Za njihovu razumljivost i primjenu u odgoju i obrazovanju potrebna su njihova tumačenja srodnih disciplina obrazovnih znanosti. Na tragu toga, ukazuje se na to da su strategije učenja usmjerenog na djelovanje, učenja istraživanjem, igrom, rješavanjem problema i suradnjom te individualizacija rada, aktivan odnos prema okolini, poticanje kreativnosti i uvažavanja razvojnih faza dječjeg razvoja karakterističnih nastavi likovne kulture upravo didaktičko-metodičke dobrobiti koje potvrđuje i obrazovna neuroznanost.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija, Interdisciplinarne društvene znanosti, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Nevenka Maras (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Topolovčan, Tomislav; Maras, Nevenka
Teorijsko-metodološke dileme i mogućnosti obrazovne neuroznanosti u nastavi likovne kulture osnovnog obrazovanja // 1st International Artistic and Scientific Conference – ACE / Balić, Šimrak A. ; Županić, Benić M. ; Bačlija, Sušić B. (ur.).
Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2019. str. 157-157 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
Topolovčan, T. & Maras, N. (2019) Teorijsko-metodološke dileme i mogućnosti obrazovne neuroznanosti u nastavi likovne kulture osnovnog obrazovanja. U: Balić, Š., Županić, B. & Bačlija, S. (ur.)1st International Artistic and Scientific Conference – ACE.
@article{article, author = {Topolov\v{c}an, Tomislav and Maras, Nevenka}, year = {2019}, pages = {157-157}, keywords = {konstruktivizam, metode istra\v{z}ivanja, nastava likovne kulture, obrazovna neuroznanost, \v{s}kola}, isbn = {978-953-8115-58-5}, title = {Teorijsko-metodolo\v{s}ke dileme i mogu\'{c}nosti obrazovne neuroznanosti u nastavi likovne kulture osnovnog obrazovanja}, keyword = {konstruktivizam, metode istra\v{z}ivanja, nastava likovne kulture, obrazovna neuroznanost, \v{s}kola}, publisher = {U\v{c}iteljski fakultet Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Zagrebu}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }
@article{article, author = {Topolov\v{c}an, Tomislav and Maras, Nevenka}, year = {2019}, pages = {157-157}, keywords = {constructivism, educational neuroscience, research methods, school, teaching visual art}, isbn = {978-953-8115-58-5}, title = {Theoretical-Methodological Dilemmas and Possibilities of Educational Neuroscience in Teaching Visual Art in Elementary Education}, keyword = {constructivism, educational neuroscience, research methods, school, teaching visual art}, publisher = {U\v{c}iteljski fakultet Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Zagrebu}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font