Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1182379

Analiza učeničkog stava prema geometrijskim sadržajima u osnovnoškolskoj nastavi matematike


Kovačić, Marko; Dražić, Ivan
Analiza učeničkog stava prema geometrijskim sadržajima u osnovnoškolskoj nastavi matematike // Gemoetrija u nastavi matematike / Gortan, Robert (ur.).
Pula: Matematičko društvo "Istra", 2019. str. 211-222 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), stručni)


CROSBI ID: 1182379 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Analiza učeničkog stava prema geometrijskim sadržajima u osnovnoškolskoj nastavi matematike
(Analysis of students' attitudes toward geometric content in elementary school mathematics)

Autori
Kovačić, Marko ; Dražić, Ivan

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), stručni

Izvornik
Gemoetrija u nastavi matematike / Gortan, Robert - Pula : Matematičko društvo "Istra", 2019, 211-222

ISBN
978-953-56797-3-8

Skup
11. stručno-metodički skup „Metodika nastave matematike u osnovnoj i srednjoj školi“

Mjesto i datum
Pula, Hrvatska, 14.11.2019. - 16.11.2019

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Domaća recenzija

Ključne riječi
nastava geometrije, učenički stav, informatičke tehnologije, statistička analiza
(Geometry teaching, student attitude, ITK, statistical analysis)

Sažetak
U ovom se radu prezentiraju rezultati empirijskog istraživanja o stavu učenika prema važnosti geometrijskih sadržaja osnovnoškolskog kurikuluma matematike te njihovu afinitetu prema geometriji. Oba se konstrukta dovode u statističku vezu s različitim demografsko-didaktičkim karakteristikama učenika, a dobiveni rezultati koriste se u definiranju položaja geometrije kao bitne komponente kurikuluma osnovnoškolske matematike. Pokazuje se općenito zadovoljavajuća razina percepcije važnosti i afiniteta prema geometrijskim sadržajima, ali i zabrinjavajući trend negativne percepcije važnosti geometrije kao i pad afiniteta prema geometriji u starijim razredima. Također se dokazuje statistički značajna razlika u ekspresiji analiziranih konstrukata prema geografskoj lokaciji škole koju učenik pohađa te vrlo slab utjecaj međupredmetnih interakcija na analizirane konstrukte. Sve navedeno ukazuje da je pristup nastavnika geometrijskim sadržajima izrazito individualiziran te da geometrijski sadržaji često nisu prioritet, odakle proizlazi potreba za sustavnim redefiniranjem pristupa geometriji u sklopu kurikuluma osnovnoškolske matematike. Dodatno se analizira stav učenika prema korištenju informatičkih tehnologija u nastavi geometrije te praktične mogućnosti za popravljanje percepcije važnosti geometrije i afiniteta prema geometriji.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Matematika, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Tehnički fakultet, Rijeka

Profili:

Avatar Url Ivan Dražić (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Kovačić, Marko; Dražić, Ivan
Analiza učeničkog stava prema geometrijskim sadržajima u osnovnoškolskoj nastavi matematike // Gemoetrija u nastavi matematike / Gortan, Robert (ur.).
Pula: Matematičko društvo "Istra", 2019. str. 211-222 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), stručni)
Kovačić, M. & Dražić, I. (2019) Analiza učeničkog stava prema geometrijskim sadržajima u osnovnoškolskoj nastavi matematike. U: Gortan, R. (ur.)Gemoetrija u nastavi matematike.
@article{article, author = {Kova\v{c}i\'{c}, Marko and Dra\v{z}i\'{c}, Ivan}, editor = {Gortan, R.}, year = {2019}, pages = {211-222}, keywords = {nastava geometrije, u\v{c}eni\v{c}ki stav, informati\v{c}ke tehnologije, statisti\v{c}ka analiza}, isbn = {978-953-56797-3-8}, title = {Analiza u\v{c}eni\v{c}kog stava prema geometrijskim sadr\v{z}ajima u osnovno\v{s}kolskoj nastavi matematike}, keyword = {nastava geometrije, u\v{c}eni\v{c}ki stav, informati\v{c}ke tehnologije, statisti\v{c}ka analiza}, publisher = {Matemati\v{c}ko dru\v{s}tvo "Istra"}, publisherplace = {Pula, Hrvatska} }
@article{article, author = {Kova\v{c}i\'{c}, Marko and Dra\v{z}i\'{c}, Ivan}, editor = {Gortan, R.}, year = {2019}, pages = {211-222}, keywords = {Geometry teaching, student attitude, ITK, statistical analysis}, isbn = {978-953-56797-3-8}, title = {Analysis of students' attitudes toward geometric content in elementary school mathematics}, keyword = {Geometry teaching, student attitude, ITK, statistical analysis}, publisher = {Matemati\v{c}ko dru\v{s}tvo "Istra"}, publisherplace = {Pula, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font