Pregled bibliografske jedinice broj: 1182379
Analiza učeničkog stava prema geometrijskim sadržajima u osnovnoškolskoj nastavi matematike
Analiza učeničkog stava prema geometrijskim sadržajima u osnovnoškolskoj nastavi matematike // Gemoetrija u nastavi matematike / Gortan, Robert (ur.).
Pula: Matematičko društvo "Istra", 2019. str. 211-222 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), stručni)
CROSBI ID: 1182379 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Analiza učeničkog stava prema geometrijskim
sadržajima u osnovnoškolskoj nastavi matematike
(Analysis of students' attitudes toward geometric
content in elementary school mathematics)
Autori
Kovačić, Marko ; Dražić, Ivan
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), stručni
Izvornik
Gemoetrija u nastavi matematike
/ Gortan, Robert - Pula : Matematičko društvo "Istra", 2019, 211-222
ISBN
978-953-56797-3-8
Skup
11. stručno-metodički skup „Metodika nastave matematike u osnovnoj i srednjoj školi“
Mjesto i datum
Pula, Hrvatska, 14.11.2019. - 16.11.2019
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
nastava geometrije, učenički stav, informatičke tehnologije, statistička analiza
(Geometry teaching, student attitude, ITK, statistical analysis)
Sažetak
U ovom se radu prezentiraju rezultati empirijskog istraživanja o stavu učenika prema važnosti geometrijskih sadržaja osnovnoškolskog kurikuluma matematike te njihovu afinitetu prema geometriji. Oba se konstrukta dovode u statističku vezu s različitim demografsko-didaktičkim karakteristikama učenika, a dobiveni rezultati koriste se u definiranju položaja geometrije kao bitne komponente kurikuluma osnovnoškolske matematike. Pokazuje se općenito zadovoljavajuća razina percepcije važnosti i afiniteta prema geometrijskim sadržajima, ali i zabrinjavajući trend negativne percepcije važnosti geometrije kao i pad afiniteta prema geometriji u starijim razredima. Također se dokazuje statistički značajna razlika u ekspresiji analiziranih konstrukata prema geografskoj lokaciji škole koju učenik pohađa te vrlo slab utjecaj međupredmetnih interakcija na analizirane konstrukte. Sve navedeno ukazuje da je pristup nastavnika geometrijskim sadržajima izrazito individualiziran te da geometrijski sadržaji često nisu prioritet, odakle proizlazi potreba za sustavnim redefiniranjem pristupa geometriji u sklopu kurikuluma osnovnoškolske matematike. Dodatno se analizira stav učenika prema korištenju informatičkih tehnologija u nastavi geometrije te praktične mogućnosti za popravljanje percepcije važnosti geometrije i afiniteta prema geometriji.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Matematika, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)