Pregled bibliografske jedinice broj: 1182314
Krizno upravljanje u vrijeme pandemije koronavirusa na primjeru Gradske knjižnice i čitaonice Pula
Krizno upravljanje u vrijeme pandemije koronavirusa na primjeru Gradske knjižnice i čitaonice Pula, 2022., diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 1182314 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Krizno upravljanje u vrijeme pandemije koronavirusa na primjeru Gradske knjižnice i čitaonice Pula
(Crisis management in time of the coronavirus pandemic: the case of City Library Pula)
Autori
Turina, Iva
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Filozofski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
24.02
Godina
2022
Stranica
58
Mentor
Vrana, Radovan
Ključne riječi
krizno upravljanje, narodna knjižnica
(crisis management, public library)
Sažetak
Rad je osvrt na novonastalu pandemijsku situaciju koja je pogodila cijeli svijet te izravno utjecala na sve aspekte modernih društava pa tako i na rad knjižnica. Jedna od karakteristika ove pandemije je činjenica da je u današnjem svijetu količina informacija ogromna i dobrim dijelom netočna pa su se knjižnice, čija je jedna od zadaća da budu svjesne problema zajednice u kojima djeluju i da doprinose raspravi, našle u posebno odgovornoj situaciji gdje su s jedne strane bile dužne osigurati točne informacije i promicati znanje, a s druge strane biti otvorene prema svim skupinama u društvu i pružati slobodan pristup svim informacijama. Kako u takvoj situaciji djelovati na korist cjelokupnoga društva i raditi na učvršćivanju zajednice je samo jedno od pitanja na koja su knjižnice morale naći odgovor. Također, jedna od glavnih karakteristika knjižnica je i neposredan rad s korisnicima u samom prostoru knjižnice što u prvim tjednima pandemije nije bilo moguće, ali ipak se trebao pronaći način nastavka rada i ispunjenja barem temeljnih funkcija knjižnice. U radu se definiranjem i opisom uloga i zadaća narodnih knjižnica u zajednici, prema smjernicama krovne organizacije knjižnica International Federation of Library Associations and Institutions, ilustrira sva složenost rada u uvjetima pandemije i podcrtava odgovornost koju knjižnica ima u zajednici. Jedan od bitnih aspekata prevladavanja krize u kojoj se našao cijeli svijet pa tako i knjižnica je i krizno komuniciranje kojim je knjižnica nastojala pokazati zajednici da je i dalje dostupna kako ne bi izgubila povjerenje korisnika i prostor svog djelovanja u društvu. Nakon općenitog osvrta na krizno razdoblje i probleme koje je pandemija otvorila, u radu se predstavlja rad Gradske knjižnice i čitaonice Pula (u ostatku teksta pisat će Knjižnica), te njezin odgovor na pandemiju, od samoga lockdowna koji je uslijedio u ožujku 2020. godine, pa do ponovnoga otvaranja Knjižnice 27. travnja 2020. godine. Prikazuju se usluge koje je Knjižnica pružala korisnicima, kao i programi koji su se provodili nakon lockdowna, uz poštivanje tada propisanih epidemioloških mjera kako bi Knjižnica nesmetano nastavila s obavljanjem svojih temeljnih funkcija, a pridonoseći globalnoj borbi protiv pandemije i svih njenih negativnih aspekata.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti