Pregled bibliografske jedinice broj: 1182172
NEOPHODNOST EKOOBRAZOVANJA SREDNJOŠKOLACA SRBIJE
NEOPHODNOST EKOOBRAZOVANJA SREDNJOŠKOLACA SRBIJE // EnE10 Conference Proceedings / Mihajlov, Andjelka ; Vukov, Tamara (ur.).
Beograd: Ambasadori životne sredine ; Privredna komora Srbije, 2010. str. 83-86 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 1182172 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
NEOPHODNOST EKOOBRAZOVANJA SREDNJOŠKOLACA SRBIJE
(THE NEED FOR ECO-EDUCATION OF SERBIAN SECONDARY
SCHOOL STUDENTS)
Autori
Roksandić, Mirjana ; Milovanović, Jelena
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
EnE10 Conference Proceedings
/ Mihajlov, Andjelka ; Vukov, Tamara - Beograd : Ambasadori životne sredine ; Privredna komora Srbije, 2010, 83-86
ISBN
978-86-910873-3-3
Skup
EnE10 – The sixth Regional Conference
Mjesto i datum
Beograd, Srbija, 07.06.2010. - 08.06.2010
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
životna sredina, učenici, znanje, navike, posebni predmeti
(environment, students, knowledge, habits, special subjects)
Sažetak
Ideja uvođenja specijalnog obrazovanja o životnoj sredini potiče još od prvog kongresa ekologa Jugoslavije 1973. godine. Obrazovanje o životnoj sredini ima za cilj povećanje svesti o okolini u kojoj živimo, kao i o ugrožavanju iste, o prirodi, ekosistemima, održivosti i načinima postizanja održivosti. Da bi se dobila slika o svesti i životnim navikama srednjoškolaca u Srbiji sprovedena je anketa u gimnazijama Beograda i Niša. Anketa ima dva dela, pri čemu je prvi vezan za samo znanje učenika o pojmovima i problemima u životnoj sredini, mogućnostima sprečavanja dalje degradacije i saniranju postojeće štete. Drugi deo ankete se odnosi na životne navike učenika, u smislu zdrave ishrane, boravka u prirodi, štednji energije i vode i slično. Anketa je sprovedena na uzorku od 1000 učenika. Dobijeni rezultati ukazuju na veoma nizak nivo znanja i svesti učenika o životnoj sredini i njenoj ugroženosti, dok samo jedna trećina ispitanih učenika ima dobre životne navike. Uvođenje posebnog predmeta o životnoj sredini u škole u Srbiji doprinelo bi boljem razvoju ekološke svesti, kao i poboljašanju životnih navika učenika.
Izvorni jezik
Ostalo
Znanstvena područja
Geografija