Pregled bibliografske jedinice broj: 1182124
Oblikovanje nastave solfeggia na daljinu
Oblikovanje nastave solfeggia na daljinu // Phenomen of Rhythm-Origin, Interpretation, Meaning / Petrović, Milena (ur.).
Beograd: Fakultet muzičke umetnosti Beograd, 2021. str. 139-153 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 1182124 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Oblikovanje nastave solfeggia na daljinu
(Designing Solfeggio Distance Teaching)
Autori
Škojo, Tihana ; Ristivojević, Ana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Phenomen of Rhythm-Origin, Interpretation, Meaning
/ Petrović, Milena - Beograd : Fakultet muzičke umetnosti Beograd, 2021, 139-153
ISBN
978-86-81340-35-6
Skup
23. pedagoški forum scenskih umetnosti
Mjesto i datum
Beograd, Srbija, 02.10.2020. - 04.10.2020
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
nastava solfeggia na daljinu, nastavnici, informacijsko-komunikacijska tehnologija
(solfeggio distance teaching, teachers, ICT)
Sažetak
Glazbeno se obrazovanje u Hrvatskoj i Srbiji ostvaruje kroz zasebni odgojno-obrazovni sustav koji čine osnovna i srednja glazbena škola te akademija. Tijekom cijeloga glazbenoga obrazovanja solfeggio, kao predmet u kojem učenici uspostavljaju i razvijaju intonacijska i ritamska znanja i vještine, zauzima važno mjesto. Upravo je zbog toga iznimno važna kvalitetna realizacija toga predmeta. Zbog epidemije se koronavirusa od sredine ožujka 2020. godine u Hrvatskoj i Srbiji sva nastava, a time i nastava solfeggia, počela izvoditi na daljinu što je zahtijevalo promptni odgovor nastavnika na novopostavljeni izazov. U radu se opisuje kvalitativno istraživanje provedeno s ciljem utvrđivanja stavova nastavnika iz Hrvatske i Srbije o osobitostima oblikovanja nastave solfeggia na daljinu. U istraživanju se kroz polustrukturirani intervju, koji je proveden individualno s pitanjima vezanoga tipa, nastojao dati cjelovit prikaz didaktičkoga oblikovanja nastave solfeggia na daljinu, ali se nastojalo i aktualizirati poteškoće s kojima se nastavnici susreću prilikom organiziranja i provođenja takve nastave. Iz dobivenih je rezultata razvidno da nastavnici ulažu puno više vremena u pripremu nastave na daljinu. Iz opisa i popisa nastavnih materijala koje koriste u nastavi i dodatnih aktivnosti kojima oplemenjuju nastavu razvidna je inventivnost nastavnika i želja za najboljim mogućim ostvarajem nastave solfeggia u novonastalim uvjetima. Nastavnici ipak ističu kako ostvarivanje ishoda nastave solfeggia u punom opsegu nije moguće u takvim uvjetima te naglašavaju brojne poteškoće s kojima se susreću u nastavi na daljinu – nekvalitetnu internetsku vezu koja utječe na prijenos zvuka i koja otežava pravovremenu povratnu informaciju, nemogućnost realizacije pojedinih postupaka vježbanja intonacije, otežano praćenje nastavnoga sadržaja kod slabijih učenika, nedostatnu dvosmjernu komunikaciju i nastavno ozračje. Znanstveni se doprinos rada, sukladno zaključcima nastavnika, zasniva na rezultatima koji bi mogli poslužiti kao smjernice za unaprjeđivanje nastavničkih kompetencija povezanih s uporabom informacijsko-komunikacijskih tehnologija.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Glazbena umjetnost