Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1182051

Faktorska analiza: primjena u marketingu


Tonković Pražić, Ivana; Devčić, Kristina
Faktorska analiza: primjena u marketingu // Zbornik radova Veleučilišta u Šibeniku, 3-4 (2011), 139-149 (međunarodna recenzija, članak, stručni)


CROSBI ID: 1182051 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Faktorska analiza: primjena u marketingu
(Factor analysis: application in marketing)

Autori
Tonković Pražić, Ivana ; Devčić, Kristina

Izvornik
Zbornik radova Veleučilišta u Šibeniku (1846-6699) 3-4 (2011); 139-149

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, stručni

Ključne riječi
faktorska analiza ; faktori ; rotacija faktora ; primjena faktorske analize u marketingu
(factor analysis ; factors ; factor rotation ; application of factor analysis in marketing)

Sažetak
U ovom radu opisani su osnovni koraci faktorske analize, prednosti i nedostaci te znanstvena područja u kojima je faktorska analiza našla svoju primjenu s posebnim naglaskom na marketingu. Faktorska analiza je generički naziv za skup multivarijatnih statističkih metoda čiji je primarni cilj definiranje temeljnih struktura unutar matrice podataka. Faktorskom analizom otkrivaju se međusobne veze između velikog broja varijabli tako da se definira skup temeljnih dimenzija koje se nazivaju faktorima, a zatim se procjenjuje u kojoj je mjeri svaka varijabla objašnjena faktorom kojem pripada. Počeci faktorske analize datiraju još s početka 20. stoljeća, a veže se za istraživanja iz psihologije i psihometrike. Dva su osnovna tipa faktorske analize: eksploratorna i konfirmatorna. U radu su opisani koraci po kojima se provodi faktorska analiza. Na kraju rada dan je kratak pregled najvažnijih prednosti i nedostataka faktorske analize i kratak pregled znanstvenih područja u kojima je faktorska analiza našla svoju primjenu te postala jedna od važnijih tehnika. Dan je pregled različitih primjena faktorske analize u marketinškim istraživanjima.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Ekonomija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Veleučilište "Nikola Tesla" u Gospiću


Citiraj ovu publikaciju:

Tonković Pražić, Ivana; Devčić, Kristina
Faktorska analiza: primjena u marketingu // Zbornik radova Veleučilišta u Šibeniku, 3-4 (2011), 139-149 (međunarodna recenzija, članak, stručni)
Tonković Pražić, I. & Devčić, K. (2011) Faktorska analiza: primjena u marketingu. Zbornik radova Veleučilišta u Šibeniku, 3-4, 139-149.
@article{article, author = {Tonkovi\'{c} Pra\v{z}i\'{c}, Ivana and Dev\v{c}i\'{c}, Kristina}, year = {2011}, pages = {139-149}, keywords = {faktorska analiza, faktori, rotacija faktora, primjena faktorske analize u marketingu}, journal = {Zbornik radova Veleu\v{c}ili\v{s}ta u \v{S}ibeniku}, volume = {3-4}, issn = {1846-6699}, title = {Faktorska analiza: primjena u marketingu}, keyword = {faktorska analiza, faktori, rotacija faktora, primjena faktorske analize u marketingu} }
@article{article, author = {Tonkovi\'{c} Pra\v{z}i\'{c}, Ivana and Dev\v{c}i\'{c}, Kristina}, year = {2011}, pages = {139-149}, keywords = {factor analysis, factors, factor rotation, application of factor analysis in marketing}, journal = {Zbornik radova Veleu\v{c}ili\v{s}ta u \v{S}ibeniku}, volume = {3-4}, issn = {1846-6699}, title = {Factor analysis: application in marketing}, keyword = {factor analysis, factors, factor rotation, application of factor analysis in marketing} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font