Pregled bibliografske jedinice broj: 1182045
Statistička analiza utjecaja marketinških aktivnosti na broj dolazaka posjetitelja: primjer Nacionalni park Sjeverni Velebit
Statistička analiza utjecaja marketinških aktivnosti na broj dolazaka posjetitelja: primjer Nacionalni park Sjeverni Velebit // Stanje i mogućnosti zdravstvenog i sportsko-rekreacijskog turizma
Sveti Martin na Muri, Hrvatska, 2012. str. 192-201 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), stručni)
CROSBI ID: 1182045 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Statistička analiza utjecaja marketinških aktivnosti na broj dolazaka posjetitelja: primjer Nacionalni park Sjeverni Velebit
(Statistical analysis of the impact of marketing activities on the number of visitor arrival: example of Northern Velebit National Park)
Autori
Devčić, Kristina ; Tonković Pražić, Ivana ; Perišić, Ana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), stručni
Izvornik
Stanje i mogućnosti zdravstvenog i sportsko-rekreacijskog turizma
/ - , 2012, 192-201
Skup
2. međunarodna konferencija o menadžmentu u turizmu i sportu
Mjesto i datum
Sveti Martin na Muri, Hrvatska, 12.04.2012. - 13.04.2012
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
dolasci posjetitelja, model višestruke linearne regresije, marketinška ulaganja, Nacioalni park Sjeverni Velebit
(visitor arrivals, multiple linear regression model, marketing investments, Northern Velebit National Park)
Sažetak
Ciljevi ovog rada su identificiranje odnosa između ulaganja u marketinške aktivnosti i broja dolazaka posjetitelja Nacionalnog parka Sjeverni Velebit te utjecaj ostalih relevantnih faktora kao što su BDP, tečaj eura prema kuni, meteoroloških prilika te ekonomske krize na broj dolazaka posjetitelja u Nacionalni park Sjeverni Velebit. Prikupljeni podaci o broju dolazaka posjetitelja i ulaganjima u marketinške aktivnosti svedeni su na kvartalnu razinu za razdoblje od 2002. do 2011. godine nakon čega je provedena statistička analiza procjenom modela višestruke linearne regresije korištenjem metode najmanjih kvadrata. Rezultati istraživanja upućuju na postojanje pozitivnog i statistički signifikantnog utjecaja ulaganja u marketinške aktivnosti na broj dolazaka stranih posjetitelja. Također, utvrđeno je postojanje pozitivnog i statistički signifikantnog utjecaja ulaganja u marketinške aktivnosti u trećem kvartalu na broj domaćih posjetitelja kao i na ukupan broj posjetitelja. Utvrđeno je i postojanje pozitivnog utjecaja porasta BDP-a Republike Hrvatske na broj dolazaka domaćih posjetitelja te posljedično i na ukupan broj dolazaka posjetitelja kao i porasta tečaja eura prema kuni na broj dolazaka stranih posjetitelja. Iz rezultata istraživanja vidljivo je da u marketinške aktivnosti, na koje Nacionalni park Sjeverni Velebit ima mogućnost utjecati, treba dodatno ulagati, u prvom redu u word-of-mouth oglašavanje.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Matematika, Ekonomija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Veleučilište "Nikola Tesla" u Gospiću