Pregled bibliografske jedinice broj: 118193
Utjecaj inicijalnog statusa motoričkih sposobnosti na učenje motoričkih znanja u ritmičko - športskoj gimnastici
Utjecaj inicijalnog statusa motoričkih sposobnosti na učenje motoričkih znanja u ritmičko - športskoj gimnastici // Kineziologija : međunarodni znanstveni časopis iz područja kineziologije i sporta, 30 (1998), 2; 66-75 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 118193 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Utjecaj inicijalnog statusa motoričkih sposobnosti na učenje motoričkih znanja u ritmičko - športskoj gimnastici
(The influence of initial status of motor abilities on the learning of motor knowledge in rhythmic sports gymnastics)
Autori
Miletić, Đurđica ; Srhoj, Ljerka ; Bonacin, Dobromir
Izvornik
Kineziologija : međunarodni znanstveni časopis iz područja kineziologije i sporta (0351-1057) 30
(1998), 2;
66-75
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
ritmičko-sportska gimnastika; motorički testovi; izvedba; predikcija uspješnosti
(rhythmic sports gymnastics; motor tests; performance)
Sažetak
Relacije rezultata nekih motoričkih testova o inicijalnom statusu s uspješnošću u ritmičko - športskoj gimnastici (RSG) nakon šestomjesečnog procesa učenja istraživane su na uzorku od 100 učenica u dobi od jedanaest godina. Motorički testovi za procjenu koordinacije, realizacije ritmičkih struktura, ravnoteže, fleksibilnosti, brzine frekvencije pokreta, eksplozivne i repetitivne snage sačinjavali su prediktorski sustav, dok su kriterijske varijable predstavljale tri ritmičke kompozicije koje se službeno primjenjuju pri državnim takmičenjima kategorije djevojčica u obveznom višeboju RSG. Najznačajnije korelacije s uspješnim izvođenjem kompozicija RSG zabilježene su kod testova fleksibilnosti, snage i koordinacije u ritmu, a osobitu prediktivnu vrijednost kod kompozicija s rekvizitima ima test brzine frekvencije pokreta nogu (MBFTAZ). Dobivene informacije mogu se koristiti pri selekciji, a što je još važnije, u trenažnom procesu za razvoj onih motoričkih sposobnosti koje pokazuju najviše korelacije s izvedbom.
Izvorni jezik
Engleski