Pregled bibliografske jedinice broj: 1181841
Utjecaj akvizicije Žita d.d. na uspješnost poslovanja Podravke d.d.
Utjecaj akvizicije Žita d.d. na uspješnost poslovanja Podravke d.d., 2020., diplomski rad, diplomski, Ekonomski fakultet, Rijeka
CROSBI ID: 1181841 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Utjecaj akvizicije Žita d.d. na uspješnost
poslovanja Podravke d.d.
(The consequences of the acquisition of Žito d.d. by
Podravka d.d.)
Autori
Lepur, Ana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Ekonomski fakultet
Mjesto
Rijeka
Datum
29.09
Godina
2020
Stranica
69
Mentor
Mance, Davor
Ključne riječi
rast, razvoj, akvizicija, konkurentnost, Podravka, Žito
(growth, development, acquisition, competitiveness, Podravka, Žito)
Sažetak
Rast i razvoj cilj su svakoga poduzeća, no različita poduzeća postižu ga na različite načine. Strategije rasta i razvoja mogu biti interne i eksterne. Eksterne strategije rasta i razvoja mogu se podijeliti na strateške saveze te spajanja i akvizicije. Trendovi fuzija i akvzicija postali su jedno od glavnih obilježja suvremenog poslovanja, a oni predstavljaju rizik, ali i priliku za poduzeće da postigne konkurentsku prednost i ostvari što bolju poziciju na tržištu. Akvizicija podrazumijeva stjecanje vlasništva i kontrole jednoga poduzeća nad drugim. Akvizicije prema vrsti mogu biti horizontalne, vertikalne ili konglomeratske. Najčešći razlozi nastanka akvizicija su: podcijenjenost akvizicijske mete, povećanje tržišnog udjela, porezne olakšice, loše upravljanje potencijalnom metom, osobni interesi menadžmenta, ostvarivanje konkurentnosti i osiguranje resursa, diverzifikacija poslovanja, ostvarivanje internacionalnih poslovnih ciljeva i sl. Mjerenje uspješnosti akvizicije može se postići računanjem promjene pokazatelja prihoda, rashoda i dobiti, odnosno analizom financijskih pokazatelja. Također, moguće je izmjeriti izračunom prinosa dioničarima, pokazateljem EBITDA ili EVA, ali i mjerenjem kretanja cijene dionica. Podravka, jedna od najvećih prehrambenih kompanija u Hrvatskoj, 2015. godine preuzela je slovensku Grupu Žito te time stvorila mogućnost za poboljšanje efikasnosti poslovanja i povećanja konkurentnosti, kao i plasiranje proizvoda kompanije Žito kroz svoje prodajno-distribucijske kanale, kao i plasiranje svojih proizvoda kroz distribucijske kanale Žita u Sloveniju. Neki od najpoznatijih brendova Podravke su Vegeta, Lino, Kviki, Dolcela, Eva, Žito i Zlato Polje. Podravka djeluje ne samo u Hrvatskoj, već i u cijeloj jugoistočnoj, istočnoj i srednjoj Europi, ali u cijelom svijetu. Djeluje u više od 60 zemalja, na šest kontinenata.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija