Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1181841

Utjecaj akvizicije Žita d.d. na uspješnost poslovanja Podravke d.d.


Lepur, Ana
Utjecaj akvizicije Žita d.d. na uspješnost poslovanja Podravke d.d., 2020., diplomski rad, diplomski, Ekonomski fakultet, Rijeka


CROSBI ID: 1181841 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Utjecaj akvizicije Žita d.d. na uspješnost poslovanja Podravke d.d.
(The consequences of the acquisition of Žito d.d. by Podravka d.d.)

Autori
Lepur, Ana

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski

Fakultet
Ekonomski fakultet

Mjesto
Rijeka

Datum
29.09

Godina
2020

Stranica
69

Mentor
Mance, Davor

Ključne riječi
rast, razvoj, akvizicija, konkurentnost, Podravka, Žito
(growth, development, acquisition, competitiveness, Podravka, Žito)

Sažetak
Rast i razvoj cilj su svakoga poduzeća, no različita poduzeća postižu ga na različite načine. Strategije rasta i razvoja mogu biti interne i eksterne. Eksterne strategije rasta i razvoja mogu se podijeliti na strateške saveze te spajanja i akvizicije. Trendovi fuzija i akvzicija postali su jedno od glavnih obilježja suvremenog poslovanja, a oni predstavljaju rizik, ali i priliku za poduzeće da postigne konkurentsku prednost i ostvari što bolju poziciju na tržištu. Akvizicija podrazumijeva stjecanje vlasništva i kontrole jednoga poduzeća nad drugim. Akvizicije prema vrsti mogu biti horizontalne, vertikalne ili konglomeratske. Najčešći razlozi nastanka akvizicija su: podcijenjenost akvizicijske mete, povećanje tržišnog udjela, porezne olakšice, loše upravljanje potencijalnom metom, osobni interesi menadžmenta, ostvarivanje konkurentnosti i osiguranje resursa, diverzifikacija poslovanja, ostvarivanje internacionalnih poslovnih ciljeva i sl. Mjerenje uspješnosti akvizicije može se postići računanjem promjene pokazatelja prihoda, rashoda i dobiti, odnosno analizom financijskih pokazatelja. Također, moguće je izmjeriti izračunom prinosa dioničarima, pokazateljem EBITDA ili EVA, ali i mjerenjem kretanja cijene dionica. Podravka, jedna od najvećih prehrambenih kompanija u Hrvatskoj, 2015. godine preuzela je slovensku Grupu Žito te time stvorila mogućnost za poboljšanje efikasnosti poslovanja i povećanja konkurentnosti, kao i plasiranje proizvoda kompanije Žito kroz svoje prodajno-distribucijske kanale, kao i plasiranje svojih proizvoda kroz distribucijske kanale Žita u Sloveniju. Neki od najpoznatijih brendova Podravke su Vegeta, Lino, Kviki, Dolcela, Eva, Žito i Zlato Polje. Podravka djeluje ne samo u Hrvatskoj, već i u cijeloj jugoistočnoj, istočnoj i srednjoj Europi, ali u cijelom svijetu. Djeluje u više od 60 zemalja, na šest kontinenata.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Ekonomija



POVEZANOST RADA


Profili:

Avatar Url Davor Mance (mentor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

urn.nsk.hr

Citiraj ovu publikaciju:

Lepur, Ana
Utjecaj akvizicije Žita d.d. na uspješnost poslovanja Podravke d.d., 2020., diplomski rad, diplomski, Ekonomski fakultet, Rijeka
Lepur, A. (2020) 'Utjecaj akvizicije Žita d.d. na uspješnost poslovanja Podravke d.d.', diplomski rad, diplomski, Ekonomski fakultet, Rijeka.
@phdthesis{phdthesis, author = {Lepur, Ana}, year = {2020}, pages = {69}, keywords = {rast, razvoj, akvizicija, konkurentnost, Podravka, \v{Z}ito}, title = {Utjecaj akvizicije \v{Z}ita d.d. na uspje\v{s}nost poslovanja Podravke d.d.}, keyword = {rast, razvoj, akvizicija, konkurentnost, Podravka, \v{Z}ito}, publisherplace = {Rijeka} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Lepur, Ana}, year = {2020}, pages = {69}, keywords = {growth, development, acquisition, competitiveness, Podravka, \v{Z}ito}, title = {The consequences of the acquisition of \v{Z}ito d.d. by Podravka d.d.}, keyword = {growth, development, acquisition, competitiveness, Podravka, \v{Z}ito}, publisherplace = {Rijeka} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font