Pregled bibliografske jedinice broj: 1181627
Ocjena učinkovitosti horizontalnih diskontinuiteta kao mjere smirenja prometa
Ocjena učinkovitosti horizontalnih diskontinuiteta kao mjere smirenja prometa, 2021., diplomski rad, diplomski, Građevinski i arhitektonski fakultet, Osijek
CROSBI ID: 1181627 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Ocjena učinkovitosti horizontalnih diskontinuiteta
kao mjere smirenja prometa
(The evaluation of the horizontal deflection
efficiency as the traffic calming measure)
Autori
Kvesić, Elizabeta
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Građevinski i arhitektonski fakultet
Mjesto
Osijek
Datum
24.11
Godina
2021
Stranica
88
Mentor
Ištoka Otković, Irena
Ključne riječi
smirenje prometa, horizontalni diskontinuiteti, ocjena rješenja rekonstrukcije, mikrosimulacije
(traffic calming, horizontal roadway deflection, evaluation of the reconstruction solution, microsimulation)
Sažetak
Sekundarna prometna mreža je usmjerena na smirenje prometa. Smirenje prometa postiže se smanjenjem brzine i povećanjem sigurnosti prometa. Smanjenje brzine moguće je ostvariti pomoću administrativnog ograničenja brzine, horizontalnih diskontinuiteta, vertikalnih diskontinuiteta i njihovom kombinacijom. Cilj smirenja prometa je sigurnost, udobnost i smanjenje štetnih utjecaja na okoliš. Diplomski rad prikazat će učinkovitost horizontalnih diskontinuiteta kao mjere za smanjenje brzine vozila. Odabrana prometnica za koju je projektirana rekonstrukcija nalazi se na lokaciji Vijenac Ivana Meštrovića u Osijeku i prema svojim funkcionalnim karakteristikama pripada sekundarnoj prometnoj mreži. Na terenu je obavljeno brojanje prometa uz pomoć videozapisa i mjerenje brzine uz pomoć uređaja za mjerenje brzine vozila. Geometrijski podatci o prometnoj infrastrukturi i podatci o prometno-prostornim karakteristikama odabrane lokacije su prikupljeni izlaskom na teren i usklađeni su sa geodetskom podlogom. Rekonstrukcija je izvedena u programu AutoCAD. Analiza varijantnih rješenja rekonstrukcije, kao i efekata primjene mjera smirenja prometa napravljena je primjenom mikrosimulacijskog prometnog modeliranja u programu VISSIM. Napravljena je analiza varijantnih rješenja za postojeće prometno opterećenje i za različite varijante povećanja prometnog opterećenja, da bi se varijantna rješenja rekonstrukcije ocijenila u kritičnim uvjetima buduće prometne potražnje.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Građevinarstvo
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Građevinski i arhitektonski fakultet Osijek
Profili:
Irena Ištoka Otković
(mentor)