Pregled bibliografske jedinice broj: 1181571
ETIČKI IZAZOVI EDUKACIJSKIH REHABILITATORICA U POSTUPKU UTVRĐIVANJA PSIHOFIZIČKOG STANJA DJECE/UČENIKA S CILJEM PREDLAGANJA PRIMJERENE PODRŠKE U TRANZICIJI ILI TIJEKOM OŠ OBRAZOVANJA
ETIČKI IZAZOVI EDUKACIJSKIH REHABILITATORICA U POSTUPKU UTVRĐIVANJA PSIHOFIZIČKOG STANJA DJECE/UČENIKA S CILJEM PREDLAGANJA PRIMJERENE PODRŠKE U TRANZICIJI ILI TIJEKOM OŠ OBRAZOVANJA // Jačanje potencijala edukacijske rehabilitacije / Zupanc, Antun (ur.).
Varaždin: Savez edukacijskih rehabilitatora Hrvatske, 2022. str. 63-64 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, stručni)
CROSBI ID: 1181571 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
ETIČKI IZAZOVI EDUKACIJSKIH REHABILITATORICA
U POSTUPKU UTVRĐIVANJA PSIHOFIZIČKOG STANJA
DJECE/UČENIKA S CILJEM PREDLAGANJA PRIMJERENE
PODRŠKE U TRANZICIJI ILI TIJEKOM OŠ OBRAZOVANJA
(Ethical challenges of education and rehabilitation
professionals during process of determining
psychopsysical condition of children/pupils aiming
proposing adequate support in transition or during
elementary school education)
Autori
Fajdetić, Andrea ; Livić Kozina, Iva ; Bukač, Mirela
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, stručni
Izvornik
Jačanje potencijala edukacijske rehabilitacije
/ Zupanc, Antun - Varaždin : Savez edukacijskih rehabilitatora Hrvatske, 2022, 63-64
ISBN
978-953-58871-4-0
Skup
Konfgres ''Jačanje potencijala edukacijske rehabilitacije''
Mjesto i datum
Primošten, Hrvatska, 14.10.2021. - 17.10.2021
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
etički izazovi, edukacijska rehabilitacija, postupak utvrđivanja psihofizičkog stanja djeteta/učenika
(ethical challenges, educational rehabilitation, assessment of psychophysical condition of child/pupil)
Sažetak
Postupak utvrđivanja psihofizičkog stanja sastavni je i obvezni dio tranzicije u sustav obveznog osnovnog odgoja i obrazovanja i osiguranja primjerene podrške tijekom školovanja. Propisan je Pravilnikom o postupku utvrđivanja psihofizičkog stanja djeteta učenika te sastavu stručnih povjerenstava (NN 67/2014). Tijekom pregleda procjenjuje se stupanj razvoja komponenti psiho-fizičkog razvoja djeteta/učenika, što je složen i kompleksan proces. Edukacijske rehabilitatorice obrazovanjem u području edukacijske rehabilitacije stječu jedinstvene interdisciplinarne kompetencije važne za utvrđivanje psihofizičkog stanja. One omogućuju učinkovite, prije svega, teškoćama primjerene strategije i metode procjene djece s teškoćama. Kao stručnjakinje za odgojno obrazovno uključivanje (inkluziju), edukacijske rehabilitatorice ključne su članice Stručnog povjerenstva Škole i ureda državne uprave u županiji za poslove obrazovanja. Edukacijska rehabilitatorica, tijekom postupka utvrđivanja psihofizičkog stanja, predlaže programsku i profesionalnu potporu prije i za vrijeme školovanja. Osobit doprinos radu Povjerenstva Škole vidljiv je u pravovremenom osiguranju razumnih, teškoćama primjerenim strategijama podrške kada se razvojna odstupanja uoče i identificiraju. Nadalje, profesionalne kompetencije omogućuju pružanje specifične psihosocijalne podrške roditeljima/skrbnicima tijekom postupka te stručno i istovremeno roditeljima razumljivo informiranje i tumačenje mogućnosti programske i profesionalne podrške i dr.Značajno je osvijestiti moguće etičke izazove u radu. Čini se da značajni profesionalni i etički izazovi sa kojim se najčešće susreću Jačanje potencijala edukacijske rehabilitacije Primošten, 14. - 17. listopada 2021. 35 edukacijske rehabilitatorice proizlaze iz njihovih dualnih uloga u sustavu koje uključuju procjenjivanje i davanje stručnog mišljenja u odnosu na psihofizičko stanje djeteta te osiguravanje optimalnih uvjeta za inkluzivno obrazovanje (neposredna podrška obitelji i djetetu). Etički izazovi tijekom postupka proizlaze i iz samih profesionalnih zadaća. Izazov je prikupiti sve relevantne i za postupak procjene važne informacije o funkcioniranju djeteta, tijekom procjene i postupka utvrđivanja psihofizičkog stanja biti otporan u odnosu na pritiske s ciljem utjecaja na autonomno mišljenje člana Povjerenstva, a istovremeno graditi suradničke/partnerske odnose s roditeljima. Čini se da dodatni etički izazovi u postupku proizlaze i ; 1. nedovoljno jasno definirane uloge profesionalaca drugih struka izvan sustava obrazovanja i stručnjaka koji nemaju ostvarene temeljne formalne preduvjete za predlaganje primjerenih oblika programske i profesionalne podrške ; 2. obrazovnih politika i strategija ureda državne uprave u županiji za poslove obrazovanja ; 3. uloge i funkcije drugih obrazovnih ustanova pri sustavima zdravstva i socijalne skrbi. Ovo izlaganje će višedimenzionalno razmatrati funkciju i ulogu stručnjaka edukacijskih rehabilitatora kao članova Stručnog povjerenstva i stručnih suradnika u redovitoj osnovnoj školi te s ulogama povezanih etičkih i profesionalnih izazova.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Edukacijsko-rehabilitacijske znanosti, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)