Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1181571

ETIČKI IZAZOVI EDUKACIJSKIH REHABILITATORICA U POSTUPKU UTVRĐIVANJA PSIHOFIZIČKOG STANJA DJECE/UČENIKA S CILJEM PREDLAGANJA PRIMJERENE PODRŠKE U TRANZICIJI ILI TIJEKOM OŠ OBRAZOVANJA


Fajdetić, Andrea; Livić Kozina, Iva; Bukač, Mirela
ETIČKI IZAZOVI EDUKACIJSKIH REHABILITATORICA U POSTUPKU UTVRĐIVANJA PSIHOFIZIČKOG STANJA DJECE/UČENIKA S CILJEM PREDLAGANJA PRIMJERENE PODRŠKE U TRANZICIJI ILI TIJEKOM OŠ OBRAZOVANJA // Jačanje potencijala edukacijske rehabilitacije / Zupanc, Antun (ur.).
Varaždin: Savez edukacijskih rehabilitatora Hrvatske, 2022. str. 63-64 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, stručni)


CROSBI ID: 1181571 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
ETIČKI IZAZOVI EDUKACIJSKIH REHABILITATORICA U POSTUPKU UTVRĐIVANJA PSIHOFIZIČKOG STANJA DJECE/UČENIKA S CILJEM PREDLAGANJA PRIMJERENE PODRŠKE U TRANZICIJI ILI TIJEKOM OŠ OBRAZOVANJA
(Ethical challenges of education and rehabilitation professionals during process of determining psychopsysical condition of children/pupils aiming proposing adequate support in transition or during elementary school education)

Autori
Fajdetić, Andrea ; Livić Kozina, Iva ; Bukač, Mirela

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, stručni

Izvornik
Jačanje potencijala edukacijske rehabilitacije / Zupanc, Antun - Varaždin : Savez edukacijskih rehabilitatora Hrvatske, 2022, 63-64

ISBN
978-953-58871-4-0

Skup
Konfgres ''Jačanje potencijala edukacijske rehabilitacije''

Mjesto i datum
Primošten, Hrvatska, 14.10.2021. - 17.10.2021

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
etički izazovi, edukacijska rehabilitacija, postupak utvrđivanja psihofizičkog stanja djeteta/učenika
(ethical challenges, educational rehabilitation, assessment of psychophysical condition of child/pupil)

Sažetak
Postupak utvrđivanja psihofizičkog stanja sastavni je i obvezni dio tranzicije u sustav obveznog osnovnog odgoja i obrazovanja i osiguranja primjerene podrške tijekom školovanja. Propisan je Pravilnikom o postupku utvrđivanja psihofizičkog stanja djeteta učenika te sastavu stručnih povjerenstava (NN 67/2014). Tijekom pregleda procjenjuje se stupanj razvoja komponenti psiho-fizičkog razvoja djeteta/učenika, što je složen i kompleksan proces. Edukacijske rehabilitatorice obrazovanjem u području edukacijske rehabilitacije stječu jedinstvene interdisciplinarne kompetencije važne za utvrđivanje psihofizičkog stanja. One omogućuju učinkovite, prije svega, teškoćama primjerene strategije i metode procjene djece s teškoćama. Kao stručnjakinje za odgojno obrazovno uključivanje (inkluziju), edukacijske rehabilitatorice ključne su članice Stručnog povjerenstva Škole i ureda državne uprave u županiji za poslove obrazovanja. Edukacijska rehabilitatorica, tijekom postupka utvrđivanja psihofizičkog stanja, predlaže programsku i profesionalnu potporu prije i za vrijeme školovanja. Osobit doprinos radu Povjerenstva Škole vidljiv je u pravovremenom osiguranju razumnih, teškoćama primjerenim strategijama podrške kada se razvojna odstupanja uoče i identificiraju. Nadalje, profesionalne kompetencije omogućuju pružanje specifične psihosocijalne podrške roditeljima/skrbnicima tijekom postupka te stručno i istovremeno roditeljima razumljivo informiranje i tumačenje mogućnosti programske i profesionalne podrške i dr.Značajno je osvijestiti moguće etičke izazove u radu. Čini se da značajni profesionalni i etički izazovi sa kojim se najčešće susreću Jačanje potencijala edukacijske rehabilitacije Primošten, 14. - 17. listopada 2021. 35 edukacijske rehabilitatorice proizlaze iz njihovih dualnih uloga u sustavu koje uključuju procjenjivanje i davanje stručnog mišljenja u odnosu na psihofizičko stanje djeteta te osiguravanje optimalnih uvjeta za inkluzivno obrazovanje (neposredna podrška obitelji i djetetu). Etički izazovi tijekom postupka proizlaze i iz samih profesionalnih zadaća. Izazov je prikupiti sve relevantne i za postupak procjene važne informacije o funkcioniranju djeteta, tijekom procjene i postupka utvrđivanja psihofizičkog stanja biti otporan u odnosu na pritiske s ciljem utjecaja na autonomno mišljenje člana Povjerenstva, a istovremeno graditi suradničke/partnerske odnose s roditeljima. Čini se da dodatni etički izazovi u postupku proizlaze i ; 1. nedovoljno jasno definirane uloge profesionalaca drugih struka izvan sustava obrazovanja i stručnjaka koji nemaju ostvarene temeljne formalne preduvjete za predlaganje primjerenih oblika programske i profesionalne podrške ; 2. obrazovnih politika i strategija ureda državne uprave u županiji za poslove obrazovanja ; 3. uloge i funkcije drugih obrazovnih ustanova pri sustavima zdravstva i socijalne skrbi. Ovo izlaganje će višedimenzionalno razmatrati funkciju i ulogu stručnjaka edukacijskih rehabilitatora kao članova Stručnog povjerenstva i stručnih suradnika u redovitoj osnovnoj školi te s ulogama povezanih etičkih i profesionalnih izazova.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija, Edukacijsko-rehabilitacijske znanosti, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)



POVEZANOST RADA


Profili:

Avatar Url Andrea Fajdetić (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Fajdetić, Andrea; Livić Kozina, Iva; Bukač, Mirela
ETIČKI IZAZOVI EDUKACIJSKIH REHABILITATORICA U POSTUPKU UTVRĐIVANJA PSIHOFIZIČKOG STANJA DJECE/UČENIKA S CILJEM PREDLAGANJA PRIMJERENE PODRŠKE U TRANZICIJI ILI TIJEKOM OŠ OBRAZOVANJA // Jačanje potencijala edukacijske rehabilitacije / Zupanc, Antun (ur.).
Varaždin: Savez edukacijskih rehabilitatora Hrvatske, 2022. str. 63-64 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, stručni)
Fajdetić, A., Livić Kozina, I. & Bukač, M. (2022) ETIČKI IZAZOVI EDUKACIJSKIH REHABILITATORICA U POSTUPKU UTVRĐIVANJA PSIHOFIZIČKOG STANJA DJECE/UČENIKA S CILJEM PREDLAGANJA PRIMJERENE PODRŠKE U TRANZICIJI ILI TIJEKOM OŠ OBRAZOVANJA. U: Zupanc, A. (ur.)Jačanje potencijala edukacijske rehabilitacije.
@article{article, author = {Fajdeti\'{c}, Andrea and Livi\'{c} Kozina, Iva and Buka\v{c}, Mirela}, editor = {Zupanc, A.}, year = {2022}, pages = {63-64}, keywords = {eti\v{c}ki izazovi, edukacijska rehabilitacija, postupak utvr\djivanja psihofizi\v{c}kog stanja djeteta/u\v{c}enika}, isbn = {978-953-58871-4-0}, title = {ETI\v{C}KI IZAZOVI EDUKACIJSKIH REHABILITATORICA U POSTUPKU UTVR\DJIVANJA PSIHOFIZI\v{C}KOG STANJA DJECE/U\v{C}ENIKA S CILJEM PREDLAGANJA PRIMJERENE PODR\v{S}KE U TRANZICIJI ILI TIJEKOM O\v{S} OBRAZOVANJA}, keyword = {eti\v{c}ki izazovi, edukacijska rehabilitacija, postupak utvr\djivanja psihofizi\v{c}kog stanja djeteta/u\v{c}enika}, publisher = {Savez edukacijskih rehabilitatora Hrvatske}, publisherplace = {Primo\v{s}ten, Hrvatska} }
@article{article, author = {Fajdeti\'{c}, Andrea and Livi\'{c} Kozina, Iva and Buka\v{c}, Mirela}, editor = {Zupanc, A.}, year = {2022}, pages = {63-64}, keywords = {ethical challenges, educational rehabilitation, assessment of psychophysical condition of child/pupil}, isbn = {978-953-58871-4-0}, title = {Ethical challenges of education and rehabilitation professionals during process of determining psychopsysical condition of children/pupils aiming proposing adequate support in transition or during elementary school education}, keyword = {ethical challenges, educational rehabilitation, assessment of psychophysical condition of child/pupil}, publisher = {Savez edukacijskih rehabilitatora Hrvatske}, publisherplace = {Primo\v{s}ten, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font