Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1180820

Neverbalna komunikacija kao alat uvjeravanja u javnom nastupu


Borovac Zekan, Senka; Gabrić, Katarina
Neverbalna komunikacija kao alat uvjeravanja u javnom nastupu // Elektronički zbornik radova Veleučilišta u Šibeniku, 15 (2021), 3-4; 143-158 doi:10.51650/ezrvs.15.3-4.11 (domaća recenzija, članak, stručni)


CROSBI ID: 1180820 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Neverbalna komunikacija kao alat uvjeravanja u javnom nastupu

Autori
Borovac Zekan, Senka ; Gabrić, Katarina

Izvornik
Elektronički zbornik radova Veleučilišta u Šibeniku (1846-6656) 15 (2021), 3-4; 143-158

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, stručni

Ključne riječi
neverbalna komunikacija, javni nastup, alati uvjeravanja
(nonverbal communication, public speach, persuasion tools)

Sažetak
U svakodnevnoj komunikaciji, svjesno ili nesvjesno, koristimo se neverbalnom komunikacijom kako bismo prenijeli poruku sugovorniku na što efektivniji način, izrazili emocije, dojmove ili ga uvjerili u vlastite stavove. Neverbalna komunikacija podrazumijeva kontakt očima, izraz lica, stav i položaj tijela, gestikulaciju rukama, ton glasa kao i dodir. Osobni izgled također spada u jednu vrstu neverbalne komunikacije. Stil odijevanja ostavlja dojam na sugovornike koji može imati veliki utjecaj na cjelokupno izlaganje. Javni govor podrazumijeva izlaganje određenih informacija većoj skupini slušatelja. Takvo izlaganje može biti pripremljeno, nepripremljeno, formalno, neformalno, spontano ili pak strukturirano. Kod javnog govora osim verbalnih veliki značaj imaju i neverbalni parametri izlaganja. Oni predstavljaju ključan alat korišten kako bi, ne samo uvjerili slušatelje u pouzdanost i ispravnost onoga što se govori, već kako bi pridobili njihovu pažnju sa ciljem da interes slušatelja ostane prisutan tijekom cijelog izlaganja. Iz navedenog razloga neverbalna komunikacija je izuzetno bitna kao predmet izučavanja u sklopu tematike javnog nastupa. Ukupna neverbalna komunikacija kao i govorne sposobnosti mogu se vježbanjem usavršiti. Korištenjem različitih tehnika uvjeravanja moguće je utjecati na slušatelje i približiti im stavove i poruku koja im se pokušava prenijeti. Ovim radom nastojao se istražiti utjecaj neverbalne komunikacije kao alata uvjeravanja u javnom nastupu. U radu se analizira kakav i koliki utjecaj ima neverbalno izražavanje na cjelokupni dojam o govorniku. Empirijski dio rada temelji se na analizi mišljenja i stavova ispitanika prikupljenih anketom o neverbalnoj komunikaciji. Rezultati dobiveni obradom anketnog upitnika ukazuju kako neverbalno izražavanje ima znatan utjecaj na cjelokupni dojam o osobi koja javnim govorom prenosi određenu poruku. Stečeni dojam u konačnici može ostaviti generalno negativan ili pozitivan stav o govorniku te se potvrdila činjenica kako neverbalna komunikacija često ostavlja snažniji dojam na stav slušatelja o govorniku od verbalne komunikacije.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Ekonomija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Sveučilište u Splitu Sveučilišni odjel za stručne studije

Profili:

Avatar Url Senka Borovac Zekan (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

doi www.vus.hr

Citiraj ovu publikaciju:

Borovac Zekan, Senka; Gabrić, Katarina
Neverbalna komunikacija kao alat uvjeravanja u javnom nastupu // Elektronički zbornik radova Veleučilišta u Šibeniku, 15 (2021), 3-4; 143-158 doi:10.51650/ezrvs.15.3-4.11 (domaća recenzija, članak, stručni)
Borovac Zekan, S. & Gabrić, K. (2021) Neverbalna komunikacija kao alat uvjeravanja u javnom nastupu. Elektronički zbornik radova Veleučilišta u Šibeniku, 15 (3-4), 143-158 doi:10.51650/ezrvs.15.3-4.11.
@article{article, author = {Borovac Zekan, Senka and Gabri\'{c}, Katarina}, year = {2021}, pages = {143-158}, DOI = {10.51650/ezrvs.15.3-4.11}, keywords = {neverbalna komunikacija, javni nastup, alati uvjeravanja}, journal = {Elektroni\v{c}ki zbornik radova Veleu\v{c}ili\v{s}ta u \v{S}ibeniku}, doi = {10.51650/ezrvs.15.3-4.11}, volume = {15}, number = {3-4}, issn = {1846-6656}, title = {Neverbalna komunikacija kao alat uvjeravanja u javnom nastupu}, keyword = {neverbalna komunikacija, javni nastup, alati uvjeravanja} }
@article{article, author = {Borovac Zekan, Senka and Gabri\'{c}, Katarina}, year = {2021}, pages = {143-158}, DOI = {10.51650/ezrvs.15.3-4.11}, keywords = {nonverbal communication, public speach, persuasion tools}, journal = {Elektroni\v{c}ki zbornik radova Veleu\v{c}ili\v{s}ta u \v{S}ibeniku}, doi = {10.51650/ezrvs.15.3-4.11}, volume = {15}, number = {3-4}, issn = {1846-6656}, title = {Neverbalna komunikacija kao alat uvjeravanja u javnom nastupu}, keyword = {nonverbal communication, public speach, persuasion tools} }

Citati:





    Contrast
    Increase Font
    Decrease Font
    Dyslexic Font