Pregled bibliografske jedinice broj: 1180511
Komparativna analiza odstupanja položaja pri korištenju različitih GNSS sustava
Komparativna analiza odstupanja položaja pri korištenju različitih GNSS sustava, 2022., diplomski rad, diplomski, Pomorski fakultet, Rijeka
CROSBI ID: 1180511 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Komparativna analiza odstupanja položaja pri
korištenju različitih GNSS sustava
(Comparative analysis of positioning deviations
using
various GNSS systems)
Autori
Uroda, Marin
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Pomorski fakultet
Mjesto
Rijeka
Datum
17.02
Godina
2022
Stranica
103
Mentor
Kos, Serđo ; Brčić, David
Ključne riječi
globalni navigacijski satelitski sustavi, korisnička razdioba pogrešaka, odstupanje položaja, prijenosni medij, razdioba točnosti
(global navigation satellite system, user equivalent ranging error, positioning deviations, propagation medium, dilution of precision)
Sažetak
Uporaba sustava GLONASS (rus. GLObal’naya NAvigatsionnaya Sputnikovaya Sistema – GLONASS), BeiDou i Galileo očituje se u sve većem broju aplikacija i usluga, gdje se donedavno koristio samo Globalni sustav za određivanje položaja (engl. Global Positioning System - GPS). U pomorstvu, satelitska navigacija predstavlja primarno sredstvo za određivanje položaja na brodovima, kao i jednu od glavnih komponenti integriranih unutar osnovne navigacijske opreme. Ovo, naravno, nije prva studija ovakve vrste. Istraživanje je obuhvatilo blisko područje, danas – u vrijeme kada se smatra da su svi sustavi potpuno operativni. Odstupanja geografske širine, geografske dužine i nadmorske visine analizirana su u razdoblju od sedam uzastopnih dana, od 1. siječnja do 7. siječnja 2021. godine. Procjena se temeljila na tri stanice EUREF (engl. Regional Reference Frame Sub-Commission for Europe – EUREF) mreže referentnih stanica - Budimpešte, Mađarska (BUTE00HUN), Sarajeva, Bosna i Hercegovina (SRJV00BIH) i Podgorice, Crna Gora (DGOR00MNE). Korištene su uobičajene matematičke procedure određivanja položaja kao i formulacije pseudoudaljenosti. Rezultati su prikazani putem srednjih vrijednosti (engl. Mean), standardnih devijacija (engl. Standard Deviation - SD) i interkvartilnih razlika (engl. Interquartilerange - IQR) vrijednosti odstupanja pozicioniranja utvrđenih jednofrekventnim rješenjima za pozicioniranje, kao i broja satelita (engl. Number of satellites - NSAT) i analizom geometrijske razdiobe točnosti (engl. Dilution of Precision - DOP). Doprinos troposferskog i ionosferskog kašnjenja proračunu pogreške pozicioniranja procijenjen je za svaki od sustava zasebno. Ukratko, korištena su četiri sustava, zajedno s kombinacijom svih sustava u četiri različita scenarija. Imajući na umu da je istraživanje bilo prilično kratko, provedeno na rezultatima u samo sedam dana, treba biti oprezan u proglašavanju „najboljih“ i „najgorih“ sustava. No, na temelju prikupljenih podataka može se zaključiti da je, osim očite kombinacije svih sustava, GPS najpouzdaniji sustav na svim postajama. U budućnosti bi se moglo provesti istraživanje s različitim svemirskim vremenskim uvjetima, te ako podaci konačno postanu dostupni, istraživanje bi se moglo provesti i na hrvatskim stanicama.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Tehnologija prometa i transport, Interdisciplinarne tehničke znanosti, Informacijske i komunikacijske znanosti
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Pomorski fakultet, Rijeka