Pregled bibliografske jedinice broj: 1180464
Književnost u procesu remedijacije – primjeri strategije hipermedijacije u suvremenim romanima za djecu i mlade
Književnost u procesu remedijacije – primjeri strategije hipermedijacije u suvremenim romanima za djecu i mlade // Godišnjak Instituta za dečju književnost, (2021), 1; 68-92 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 1180464 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Književnost u procesu remedijacije – primjeri
strategije hipermedijacije u suvremenim romanima
za djecu i mlade
(Literature in Remediation – Examples of
Hypermediacy Strategies in Contemporary Novels for
Children and Young Adults)
Autori
Gabelica, Marina
Izvornik
Godišnjak Instituta za dečju književnost (2812-765X)
(2021), 1;
68-92
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
Remedijacija, hipermedijacija, intertekstualnost, dječja književnost, književnost za mlade
(Remediation, hypermediacy, intertextuality, children's literature, Young Adult literature)
Sažetak
Novi oblici produkcije, recepcije i reprodukcije medijskih sadržaja počesto se spominju u opreci s medijskim formama koje smatramo tradicionalnima, a koje su već više stoljeća ukorijenjene u našoj kulturi, kao što je, primjerice, tiskana knjiga. U radu se objašnjava pojam remedijacije kako bi se ukazalo na uzajamnu povezanost književnosti i drugih medija u dinamičnom procesu stalnih promjena i reafirmacije književnosti i knjige. Na primjeru dječje književnosti i književnosti za mlade, prikazuju se tematske, jezično-stilske, žanrovske i strukturalne promjene književnih djela. Zatim se proces remedijacije sagledava kroz strategiju hipermedijacije u romanima za djecu i mlade. Hipermedijacija je strategija na koju nailazimo i u onim tiskanim knjigama u kojima se iskušavaju tehnike i metode implementacije drugih medijskih izvora u tiskani tekst, s jasnom naznakom njihove implementacije. U radu se analiziraju tehnike i postupci intertekstualnog predočavanja, opisuju se funkcije tih postupaka, a zatim se i uspostavlja kategorizacija strategija hipermedijacije. Uspostavljeni model primjenjuje se u analizi suvremenih romana za djecu i mlade koji su dostupni na hrvatskom tržištu, što uključuje romane hrvatskih autora i prijevodne romane dostupne na hrvatskom tržištu. U konačnici, odabrani korpus proširuje se analizom romana Zagrli Mesec srpske spisateljice Danice Bogović, koji na inovativan način koristi strategije hipermedijacije.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Književnost