Pregled bibliografske jedinice broj: 1180398
Odgoj i obrazovanje za poduzetništvo u obveznom obrazovanju: lekcije koje učimo temeljem recentnih istraživanja
Odgoj i obrazovanje za poduzetništvo u obveznom obrazovanju: lekcije koje učimo temeljem recentnih istraživanja // Acta Idertina, 18 (2021), 2; 255-284 doi:10.15291/ai.3607 (domaća recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 1180398 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Odgoj i obrazovanje za poduzetništvo u obveznom obrazovanju: lekcije koje učimo temeljem recentnih istraživanja
(Entrepreneurship Education in Compulsory Education:
Lessons We Learn from Recent Research Practice)
Autori
Luketić, Daliborka
Izvornik
Acta Idertina (1845-3392) 18
(2021), 2;
255-284
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
odgoj i obrazovanje za poduzetništvo, obvezno obrazovanje, poduzetnička kompetencija, poduzetnost, istraživanja, novi trendovi u pedagoškim istraživanjima, sustavni pregled literature
(education for entrepreneurship, compulsory education, entrepreneurial competence, enterprise, research, new trends in educational research, systematic literature review)
Sažetak
Odgoj i obrazovanje za poduzetništvo koncept je i odgojno-obrazovni model kojemu je cilj razvijanje poduzetničke kompetencije učenika sa svim njezinim sastavnicama te razvoj poduzetnosti kao odlike osobnosti koja omogućuje učinkovito osobno i profesionalno funkcioniranje u cjeloživotnoj perspektivi. Kao takav, privlači pažnju kreatora obrazovnih politika, praktičara, nastavnika i drugih sudionika obrazovnog procesa te istraživača čiji rad pridonosi načinima razumijevanja ovog pitanja. Implementacija poduzetništva kao temeljne kompetencije u obrazovnim sustavima ima višestruka značenja i implikacije na trenutačno shvaćanje ovog koncepta te na buduće pravce njegova razvoja i konceptualizacije. S obzirom na provedbu ovog obrazovnog koncepta, uvjetovanu brojnim čimbenicima poput novijih trendova u obrazovnim politikama, različite prakse kurikulmskog planiranja i programiranja te provedbe kurikuluma, obraćanja različitim sudionici-ma obrazovanja i sl., pretpostavljamo da se jednako relevantan izvor informacija može identificirati poduzetničkim obrazovanjem kao istraživačka preokupacija u konceptualnim i empirijskim znanstvenim radovima. Načini i prakse kojima se znanstveni alati i postupci pokušavaju baviti ovom problematikom, a sadržani u znanstveno-istraživačkim radovima, nude vrijedan izvor metodoloških spoznaja i znanstvenih spoznaja na temelju kojih možemo donositi zaključke o konceptualizaciji, stanju i praksi implementacije, kao i načinima razumijevanja i metodološkog oblikovanja ovoga koncepta. Cilj ove analize jest, primjenom desk metode i sustavne analize odabranih relevantnih istraživanja o odgoju i obrazovanju za poduzetništvo u posljednjih deset godina, identificirati istraživačke teme i istraživačke probleme te analizirati metodološke prakse, pristupe u istraživanju. Znanstvenoistraživački radovi koji uže obrađuju odgoj i obrazovanje za poduzetništvo uzeti su kao predmet ove analize, a odabrani su prema nekoliko relevantnih kriterija. Predmetni rad obrađuje sljedeća istraživačka pitanja: s istraživačke točke gledišta koje se teme mogu identificirati i kako se argumentira istraživački interes ; kako je poduzetničko obrazovanje konceptualno definirano u svrhu istraživanja ; koji se metodološki pristupi koriste u istraživanju i postoje li dominantni istraživački pristupi kada je riječ o istraživanju o poduzetničkom obrazovanju u obveznom obrazovanju ; koji se trendovi ‒ temeljeni na istraživanju ‒ mogu identificirati i što možemo naučiti za buduća istraživanja ove teme. Analiza napravljena za potrebe ovoga rada uspostavlja sustavniji koncept obrazovanja za poduzetništvo u okviru postojećih istraživačkih praksi.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija