Pregled bibliografske jedinice broj: 1180392
Inovativnost, kreativnost i poduzetnost u kompetencijskom profilu onih koji poučavaju
Inovativnost, kreativnost i poduzetnost u kompetencijskom profilu onih koji poučavaju // Zbornik radova s Međunarodno znanstveno-stručne konferencije ˝Inovativnost, kreativnost i poduzetnost u odgojno-obrazovanom sustavu˝ / Vican, Dijana ; Karamatić Brčić, Matilda (ur.).
Zadar: Sveučilište u Zadru, 2022. str. 15-33
CROSBI ID: 1180392 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Inovativnost, kreativnost i poduzetnost u kompetencijskom profilu onih koji poučavaju
(Innovation, Creativity and Entrepreneurship in the Competence Profiles of Those Who Teach)
Autori
Luketić, Daliborka ; Vican, Dijana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni
Knjiga
Zbornik radova s Međunarodno znanstveno-stručne konferencije ˝Inovativnost, kreativnost i poduzetnost u odgojno-obrazovanom sustavu˝
Urednik/ci
Vican, Dijana ; Karamatić Brčić, Matilda
Izdavač
Sveučilište u Zadru
Grad
Zadar
Godina
2022
Raspon stranica
15-33
ISBN
978-953-331-349-8
Ključne riječi
inovativnost, kreativnost i poduzetnost učitelja i nastavnika ; autonomija škole ; kultura odgojno-obrazovne ustanove, kompetencijski profil učitelja i nastavnika, obrazovne i društvene promjene
(innovation, creativity and entrepreneurship of teachers and educators, educational institution culture, educational institution autonomy)
Sažetak
Obrazovna politika stavila je pred sustav odgoja i obrazovanja zahtjev da pokreće promjene u društvu i mijenja ga te da sam sebe unaprjeđuje i osuvremenjuje. Takvi se zahtjevi ne mogu ostvariti bez inovativnosti, kreativnosti i poduzetnosti neposrednih nositelja odgojno-obrazovnog rada – odgojitelja, učitelja, nastavnika, stručnih suradnika i ravnatelja. Autorice razmatraju i ekspliciraju inovativnost, kreativnost i poduzetnost kao kotače promjena u poučavanju i učenju, stavljajući ih u odnos sa stvaranjem i razvojem kulture odgojno-obrazovne ustanove i kompetencijskim profilom onih koji poučavaju u formalnom sustavu odgoja i obrazovanja. Analitičkim pristupom problematiziraju povezanost inovativnosti, kreativnosti i poduzetnosti učitelja i nastavnika s pitanjima: a) strategije onih koji poučavaju u odnosu na optimalne mjere – „ni previše ni premalo“ – sadržajnog kurikulumskog opterećenja, koje u procesu poučavanja i učenja istinski omogućuju učenikovo vlastito promišljanje, kreativno mišljenje i originalnost, b) stupnja autonomije odgojno-obrazovne ustanove kao pretpostavke za oživotvorenje inovativnosti, kreativnosti i poduzetnosti u nastavnom i odgojno-obrazovnom radu i c) inovativnosti, kreativnosti i poduzetnosti u kontekstu reformskih promjena, i to iz perspektive obrazovne politike i perspektive odgojno-obrazovnih institucija koje ostvaruju ciljeve obrazovne politike.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Sveučilište u Zadru