Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1180367

Gaming i subjektivna dobrobit, hiperaktivnost, impulzivnost i pažnja


Grgurić, Maja
Gaming i subjektivna dobrobit, hiperaktivnost, impulzivnost i pažnja, 2021., diplomski rad, diplomski, Fakultet hrvatskih studija, Zagreb


CROSBI ID: 1180367 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Gaming i subjektivna dobrobit, hiperaktivnost, impulzivnost i pažnja
(Gaming and subjective well-being, hyperactivity, impulsiveness and attention)

Autori
Grgurić, Maja

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski

Fakultet
Fakultet hrvatskih studija

Mjesto
Zagreb

Datum
16.09

Godina
2021

Stranica
42

Mentor
Brajković, Lovorka ; Kopilaš Vanja

Ključne riječi
Videoigre, subjektivna dobrobit, hiperaktivnost, impulzivnost, pažnja
(Videogames, subjective well-being, hyperactivity, impulsiveness, attention)

Sažetak
Ovo istraživanje bavilo se proučavanjem razine subjektivne dobrobiti, hiperaktivnosti, impulzivnosti i pažnje kod pojedinaca koji ne igraju, igraju ili pate od problematičnog igranja videoigara. Navedenim istraživanjem prikupljeno je 244 sudionika od toga je 134 (54, 9%) bilo muškog spola, 107 (43, 9%) ženskog spola i 3 (1, 2%) se nije htjelo izjasniti. Raspon dobi je bio od 18 do 40 godina, a prosječna dob sudionika iznosila je 24, 46 (SD=4, 247). Podaci sudionika bili su prikupljeni putem online upitnika koji je bio distribuiran kroz različite društvene mreže. Upitnik je sadržavao Dienerove skale subjektivne dobrobiti (Skala zadovoljstva životom, Skala prosperiteta i Skala pozitivnih i negativnih iskustava) (adaptirane verzije Komšo i Burić, 2016), Skalu hiperaktivnosti – impulzivnosti – pažnje (Vulić-Prtorić, 2006) i Test poremećaja igranja videoigara (Pontes i sur., 2019). Za provjeravanje hipoteza koristila se MANOVA i njeni rezultati su pokazali kako postoji statistički značajna razlika u razinama subjektivne dobrobiti i to na način da sudionici koji ne igraju videoigre imaju najveću razinu subjektivne dobrobiti, a najmanju razinu ostvarili su problematični igrači. Problematični igrači su u prosjeku bili statistički značajno hiperaktivniji, impulzivniji i imali više problema s pažnjom u usporedbi s neigračima i igračima, a najmanje problema pokazali su igrači koji umjereno igraju videoigre. Nije pronađena statistički značajna povezanost između vremena igranja videoigara i subjektivne dobrobiti, hiperaktivnosti, impulzivnosti i pažnje niti između različitih žanrova videoigara i impulzivnosti i pažnje. Važnost provođenja ovog istraživanja očituje se u tome da se pažnja stavlja na proučavanje efekata videoigara na populaciji igrača koji umjereno igraju videoigre. Na taj način se mogu otkriti pozitivni efekti na subjektivnu dobrobit, pažnju, hiperaktivnost i impulzivnost koje pružaju videoigre. Rezultati ovog istraživanja daju bolji uvid u područje videoigara i kako one mogu doprinijeti kvaliteti života. Vidi se moguća implementacija rezultata na organizaciju preventivnih mjera i tretmana kroz videoigre kako bi se poboljšala subjektivna dobrobit, ali i cjelokupna zdravstvena slika pojedinca.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Fakultet hrvatskih studija, Zagreb

Profili:

Avatar Url Lovorka Brajković (mentor)

Avatar Url Vanja Kopilaš (mentor)


Citiraj ovu publikaciju:

Grgurić, Maja
Gaming i subjektivna dobrobit, hiperaktivnost, impulzivnost i pažnja, 2021., diplomski rad, diplomski, Fakultet hrvatskih studija, Zagreb
Grgurić, M. (2021) 'Gaming i subjektivna dobrobit, hiperaktivnost, impulzivnost i pažnja', diplomski rad, diplomski, Fakultet hrvatskih studija, Zagreb.
@phdthesis{phdthesis, author = {Grguri\'{c}, Maja}, year = {2021}, pages = {42}, keywords = {Videoigre, subjektivna dobrobit, hiperaktivnost, impulzivnost, pa\v{z}nja}, title = {Gaming i subjektivna dobrobit, hiperaktivnost, impulzivnost i pa\v{z}nja}, keyword = {Videoigre, subjektivna dobrobit, hiperaktivnost, impulzivnost, pa\v{z}nja}, publisherplace = {Zagreb} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Grguri\'{c}, Maja}, year = {2021}, pages = {42}, keywords = {Videogames, subjective well-being, hyperactivity, impulsiveness, attention}, title = {Gaming and subjective well-being, hyperactivity, impulsiveness and attention}, keyword = {Videogames, subjective well-being, hyperactivity, impulsiveness, attention}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font