Pregled bibliografske jedinice broj: 1179779
Međukulturne vrijednosti u međupredmetnim temama- promiče li se međupredmetno međukulturna kompetencija?
Međukulturne vrijednosti u međupredmetnim temama- promiče li se međupredmetno međukulturna kompetencija? // Međukulturni odgoj i europske vrijednosti (2022) (znanstveni, prihvaćen)
CROSBI ID: 1179779 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Međukulturne vrijednosti u međupredmetnim temama-
promiče li se međupredmetno međukulturna kompetencija?
(Intercultural values in interdisciplinary topics-
is cross-curricular intercultural competence promoted?)
Autori
Ivanković, Iva ; Dadić, Katarina
Vrsta, podvrsta
Radovi u časopisima,
znanstveni
Izvornik
Međukulturni odgoj i europske vrijednosti (2022)
Status rada
Prihvaćen
Ključne riječi
međukulturna kompetencija, međukulturne vrijednosti, međupredmetne teme, kurikulum, međukulturni odgoj i obrazovanje
(intercultural competence, intercultural values, interdisciplinary topics, curriculum, intercultural education)
Sažetak
Od školske su godine 2019./2020. u hrvatskom odgojno-obrazovnom sustavu u primjeni predmetni kurikulumi i kurikulumi sedam međupredmetnih tema. Međupredmetne su teme sadržajno usmjerene na brojna transdisciplinarna područja koja se ostvaruju u svim nastavnim predmetima u određenoj mjeri, ovisno o bliskosti sadržaja teme i matičnoga predmeta. Međukulturna je kompetencija integrativni element suvremenih temeljnih kompetencija, ponajprije socijalne i građanske kompetencije, odnosno odgoja i obrazovanje za ljudska prava i demokratsko građanstvo, ali i drugih kompetencija implementiranih u međupredmetne teme. S ciljem utvrđivanja sadržajne usmjerenosti međupredmetnih tema prema međukulturnim vrijednostima provedena je kvalitativna analiza sadržaja međupredmetnih tema te je ustanovljeno da se njima promiču međukulturne vrijednosti na određenoj razini. Odgojno-obrazovna očekivanja međupredmetnih tema Osobni i socijalni razvoj i Građanski odgoj i obrazovanje ponajviše su usmjerena na razvoj međukulturne kompetencije, no i drugim se međupredmetnim temama u određenim segmentima promiču međukulturne vrijednosti što dovodi do zaključka kako su one zapravo element općih i univerzalnih ljudskih vrijednosti suvremenog demokratskog svijeta.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)