Pregled bibliografske jedinice broj: 1179765
Djetinjstvo kao simbolički prostor: traganje za autentičnim identitetom u doba globalizacije
Djetinjstvo kao simbolički prostor: traganje za autentičnim identitetom u doba globalizacije // Međukulturni odgoj i europske vrijednosti (2022) (znanstveni, poslan)
CROSBI ID: 1179765 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Djetinjstvo kao simbolički prostor: traganje za autentičnim identitetom u doba globalizacije
(Childhood as a symbolic space: the search for authentic identity in the age of globalization)
Autori
Katarina, Dadić ; Horvat, Martina ; Ivanković, Iva
Vrsta, podvrsta
Radovi u časopisima,
znanstveni
Izvornik
Međukulturni odgoj i europske vrijednosti (2022)
Status rada
Poslan
Ključne riječi
dijete, djetinjstvo, simbolički prostor, identitet, globalizacija
(child, childhood, symbolic space, identity, globalization)
Sažetak
Složenost pristupa djetetu u pedagogiji djetinjstva nametnulo je nove paradigme djetinjstva koje uključuju i odnos prema djetetu kao aktivnom (socijalnom) subjektu koji participira, konstruira i u velikoj mjeri određuje svoj vlastiti život. Takav je položaj djeteta posljednjih godina u pedagogiji postigao gotovo hegemonijsku ulogu. Autorice će stoga ovim radom nastojati raspraviti novu (globalnu) paradigmu i suočiti je s načinima promatranja djeteta i djetinjstva s ciljem traganja za njihovim autentičnim identitetom/ima. Jedan od najvažnijih zadataka istraživača djetinjstva, stjecanje je uvida u egzistencijalne uvjete djece i njegova kontekstualizacija s obzirom na dječje društvene prakse. Konstrukcije djetinjstva izravno utječu na djecu te kako djeca obrađuju i doživljavaju “nove identitete” ili se suočavaju s njima. Nezrelost djece biološka je i životna činjenica, ali načini na koje se dijete razumijeva je “kultura djetinjstva”. U daljnjem dijelu rada, autorice raspravljaju o prednostima i nedostatcima korištenja djetinjstva kao simboličkoga prostora, ali i prikazuju načine na koje je društveno-politički, socijalni i ekonomski kontekst uključen u određenje djetinjstva. Iskustvo djetinjstva promijenilo se kod djece pod utjecajem globalnih trendova koji se često isporučuju i na svim razinama odgoja i obrazovanja. Djeca su heterogena skupina s različitim potrebama, sposobnostima i željama, kao i načinima života u svojim lokalnim zajednicama što predstavlja određenu protutežu globalnim vizijama djetinjstva. Pedagoškim očima gledano i dalje ostaje jednaka potreba za zaštitom djetinjstva, ali i traženjem odgovora na izazove s kojima se djetinjstvo susreće u suvremenom društvu njegujući lokalne identitete.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija