Pregled bibliografske jedinice broj: 1179412
Medijsko prikazivanje muškog i ženskog političkog kandidata na primjeru kampanje za predsjedničke zbore 2019. godine u Hrvatskoj
Medijsko prikazivanje muškog i ženskog političkog kandidata na primjeru kampanje za predsjedničke zbore 2019. godine u Hrvatskoj, 2022., diplomski rad, diplomski, Zagreb
CROSBI ID: 1179412 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Medijsko prikazivanje muškog i ženskog političkog
kandidata na primjeru kampanje za predsjedničke
zbore 2019. godine u Hrvatskoj
(Media presentation of a male and female political
candidate on the example of the campaign for the
2019. presidential elections in Croatia)
Autori
Peršić, Nikolina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Mjesto
Zagreb
Datum
01.02
Godina
2022
Stranica
60
Mentor
Balabanić, Ivan ; Plenković, Mateja
Ključne riječi
Mediji, izbori, muški, ženski kandidati
(Media, elections, men, women candidates)
Sažetak
Ovaj rad se bavi temom medijskog prikazivanja muškog i ženskog političkog kandidata na primjeru predsjedničkih izbora u Hrvatskoj 2019. godine. Teorijski dio referira se na feminizam, ulogu medija u demokraciji, medijatizaciju politike, te ulogu medija i način na koji mediji izvještavaju o muškim i ženskim političkim kandidatima. Glavni cilj istraživanja se upravo fokusira na pitanje postoji li razlika u tome kako mediji prikazuju kandidate s obzirom na njihov spol. Za potrebe istraživanja korištena su tri hrvatska internetska portala: Index.hr, Večernji.hr i Jutarnji.hr. Korištena je metoda analize sadržaja. Rezultati su pokazali da se javlja razlika u načinu prikazivanja kandidata s obzirom na spol. U ovom slučaju, ženski kandidat prikazivan je negativnije – u tonu priloga, medijskom toniranju kandidata, autorskog kritičkog odnosa prema temi. Ženski kandidat, Kolinda Grabar-Kitarović je više ismijavana i kritizirana. Također, rezultati su pokazali da se mediji oslanjaju na rodne stereotipe, odnosno da se osobine poput racionalnosti, kompetitivnosti i asertivnosti povezuju s muškim kandidatom, ali ne i sa ženskim – ženski kandidatkinja je opisana kao nesigurna, nestabilna i ovisna. Također, stereotipi su pronađeni i u temama o kojima mediji pišu. Uz to, mediji pišu priloge o ženskom kandidatu koji se tiču privatnog života i fizičkog izgleda što nije slučaj za muškog kandidata. Također, fotografije u prilozima oslanjaju se na neke rodne stereotipe.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Sociologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Hrvatsko katoličko sveučilište, Zagreb