Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1179412

Medijsko prikazivanje muškog i ženskog političkog kandidata na primjeru kampanje za predsjedničke zbore 2019. godine u Hrvatskoj


Peršić, Nikolina
Medijsko prikazivanje muškog i ženskog političkog kandidata na primjeru kampanje za predsjedničke zbore 2019. godine u Hrvatskoj, 2022., diplomski rad, diplomski, Zagreb


CROSBI ID: 1179412 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Medijsko prikazivanje muškog i ženskog političkog kandidata na primjeru kampanje za predsjedničke zbore 2019. godine u Hrvatskoj
(Media presentation of a male and female political candidate on the example of the campaign for the 2019. presidential elections in Croatia)

Autori
Peršić, Nikolina

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski

Mjesto
Zagreb

Datum
01.02

Godina
2022

Stranica
60

Mentor
Balabanić, Ivan ; Plenković, Mateja

Ključne riječi
Mediji, izbori, muški, ženski kandidati
(Media, elections, men, women candidates)

Sažetak
Ovaj rad se bavi temom medijskog prikazivanja muškog i ženskog političkog kandidata na primjeru predsjedničkih izbora u Hrvatskoj 2019. godine. Teorijski dio referira se na feminizam, ulogu medija u demokraciji, medijatizaciju politike, te ulogu medija i način na koji mediji izvještavaju o muškim i ženskim političkim kandidatima. Glavni cilj istraživanja se upravo fokusira na pitanje postoji li razlika u tome kako mediji prikazuju kandidate s obzirom na njihov spol. Za potrebe istraživanja korištena su tri hrvatska internetska portala: Index.hr, Večernji.hr i Jutarnji.hr. Korištena je metoda analize sadržaja. Rezultati su pokazali da se javlja razlika u načinu prikazivanja kandidata s obzirom na spol. U ovom slučaju, ženski kandidat prikazivan je negativnije – u tonu priloga, medijskom toniranju kandidata, autorskog kritičkog odnosa prema temi. Ženski kandidat, Kolinda Grabar-Kitarović je više ismijavana i kritizirana. Također, rezultati su pokazali da se mediji oslanjaju na rodne stereotipe, odnosno da se osobine poput racionalnosti, kompetitivnosti i asertivnosti povezuju s muškim kandidatom, ali ne i sa ženskim – ženski kandidatkinja je opisana kao nesigurna, nestabilna i ovisna. Također, stereotipi su pronađeni i u temama o kojima mediji pišu. Uz to, mediji pišu priloge o ženskom kandidatu koji se tiču privatnog života i fizičkog izgleda što nije slučaj za muškog kandidata. Također, fotografije u prilozima oslanjaju se na neke rodne stereotipe.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Sociologija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Hrvatsko katoličko sveučilište, Zagreb

Profili:

Avatar Url Ivan Balabanić (mentor)

Avatar Url Mateja Plenković (mentor)


Citiraj ovu publikaciju:

Peršić, Nikolina
Medijsko prikazivanje muškog i ženskog političkog kandidata na primjeru kampanje za predsjedničke zbore 2019. godine u Hrvatskoj, 2022., diplomski rad, diplomski, Zagreb
Peršić, N. (2022) 'Medijsko prikazivanje muškog i ženskog političkog kandidata na primjeru kampanje za predsjedničke zbore 2019. godine u Hrvatskoj', diplomski rad, diplomski, Zagreb.
@phdthesis{phdthesis, author = {Per\v{s}i\'{c}, Nikolina}, year = {2022}, pages = {60}, keywords = {Mediji, izbori, mu\v{s}ki, \v{z}enski kandidati}, title = {Medijsko prikazivanje mu\v{s}kog i \v{z}enskog politi\v{c}kog kandidata na primjeru kampanje za predsjedni\v{c}ke zbore 2019. godine u Hrvatskoj}, keyword = {Mediji, izbori, mu\v{s}ki, \v{z}enski kandidati}, publisherplace = {Zagreb} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Per\v{s}i\'{c}, Nikolina}, year = {2022}, pages = {60}, keywords = {Media, elections, men, women candidates}, title = {Media presentation of a male and female political candidate on the example of the campaign for the 2019. presidential elections in Croatia}, keyword = {Media, elections, men, women candidates}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font