Pregled bibliografske jedinice broj: 1179382
E-uprava i društvene mreže: kako nove tehnologije mijenjaju odnose vlada s građanima i korisnicima
E-uprava i društvene mreže: kako nove tehnologije mijenjaju odnose vlada s građanima i korisnicima // Forum za javnu upravu: Uprava u digitalno doba. Transformacijski potencijal e-uprave za veću učinkovitost i odgovornost / Musa, Anamarija (ur.).
Zagreb: Zaklada Friedrich Ebert i Institut za javnu upravu, 2017. str. 33-47 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), stručni)
CROSBI ID: 1179382 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
E-uprava i društvene mreže: kako nove tehnologije
mijenjaju odnose vlada s građanima i korisnicima
(E-administration and social media: how new
technologies are changing the relations between
governments and citizens/users)
Autori
Grbeša Zenzerović, Marijana ; Vučković, Milica
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), stručni
Izvornik
Forum za javnu upravu: Uprava u digitalno doba. Transformacijski potencijal e-uprave za veću učinkovitost i odgovornost
/ Musa, Anamarija - Zagreb : Zaklada Friedrich Ebert i Institut za javnu upravu, 2017, 33-47
ISBN
978-953-7043-61-2
Skup
Digitalna uprava III: Transformacijski potencijal e- uprave za veću učinkovitost i odgovornost upravi. Dvanaesti forum za javnu upravu
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 23.11.2016
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
e-uprava, društvene mreže, informiranje, komuniciranje, participacija, Vlada Republike Hrvatske, Zoran Milanović
(e-administration, digital networks, informing, communication, participation, Government of the Republic of Croatia, Zoran Milanovic)
Sažetak
Posljednjih nekoliko godina u stručnoj i znanstvenoj literaturi sve se intenzivnije proučavaju društvene mreže i njihova uloga u politici i javnoj upravi. Dosadašnja istraživanja pokazuju da se brojna optimistična očekivanja o ulozi društvenih mreža u politici i upravi nisu ispunila, ponajprije stoga što politički akteri nisu iskoristili mogućnosti dvosmjerne i izravne komunikacije kako bi uključili građane u političke procese. Štoviše, recentna istraživanja pokazuju da vlade većinom i ne pokušavaju koristiti društvene mreže za uključivanje građana u procese donošenja odluka, već ih u prvom redu koriste za poboljšanje jednosmjerne javne komunikacije. Cilj ovog rada je, oslanjajući se na nekoliko ilustrativnih primjera korištenja novih komunikacijskih platformi Vlade Republike Hrvatske 2011. – 2015., prikazati ključne odrednice uporabe društvenih mreža u javnoj upravi u razdoblju kada je Vlada dobila međunarodna priznanja za njihovo uspješno korištenje. S druge strane, rad nastoji pokazati kako su građani komunicirali s Vladom putem novih digitalnih platformi. Zaključci ovog osvrta pokazuju da je tadašnja Vlada, u odnosu na prethodne Vlade, kao i na dvije Vlade koje su došle nakon nje, postavila nove standarde u korištenju digitalnih kanala komunikacije. Međutim, ta je Vlada društvene mreže ponajprije rabila kao kanal za informiranje i promoviranje, dok je funkciju uključivanja građana, participacije, kolaboracije i interakcije u velikoj mjeri zanemarila, što se dobrim dijelom ogleda i u primjetnom broju negativnih i ciničnih komentara koje su građani ostavljali na službenoj Facebookovoj stranici Vlade.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Politologija, Informacijske i komunikacijske znanosti
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet političkih znanosti, Zagreb