Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1179249

Razvoj formalnih operacija kod učenika osnovnih i srednjih škola: rješavanje jednostavnih jednadžbi


Sušac, Ana; Bubić, Andreja; Vrbanc, Andrija; Planinić, Maja
Razvoj formalnih operacija kod učenika osnovnih i srednjih škola: rješavanje jednostavnih jednadžbi // 4. Dani obrazovnih znanosti, Odgojno-obrazovni sustav: ograničavajuće i/ili poticajno okruženje
Zagreb, Hrvatska, 2018. 99, 100 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)


CROSBI ID: 1179249 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Razvoj formalnih operacija kod učenika osnovnih i srednjih škola: rješavanje jednostavnih jednadžbi
(Development of formal operations in primary and secondary school pupils: solving simple equations)

Autori
Sušac, Ana ; Bubić, Andreja ; Vrbanc, Andrija ; Planinić, Maja

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni

Izvornik
4. Dani obrazovnih znanosti, Odgojno-obrazovni sustav: ograničavajuće i/ili poticajno okruženje / - , 2018

Skup
4. dani obrazovnih znanosti = 4th Days of Educational Sciences

Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 25.10.2018. - 26.10.2018

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Domaća recenzija

Ključne riječi
jednadžbe ; kognitivni razvoj ; vrijeme reakcije ; učeničke strategije ; pažnja
(equations ; cognitive development ; reaction time ; student strategies ; attention)

Sažetak
Učenici se prvi put susreću s apstraktnim načinom razmišljanja kod rješavanja jednostavnih algebarskih jednadžbi. Upravo se kroz rješavanje jednadžbi razvija sposobnost korištenja formalnih operacija kod učenika. S druge strane, učenici koji još uvijek konkretno razmišljaju imaju značajnih poteškoća u nastavi prirodoslovnih predmeta kao što su fizika i kemija, gdje se podrazumijeva da znaju rješavati jednostavne jednadžbe. Cilj našeg istraživanja bio je ispitati sposobnost rješavanja jednostavnih algebarskih jednadžbi kod učenika različite dobi. U istraživanju je sudjelovalo 311 učenika u dobi između 13 i 17 godina koji su rješavali jednadžbe na računalu što je omogućilo mjerenje vremena reakcije, tj. vremena potrebnog za rješavanje pojedinih zadataka. Jednadžbe su sadržavale jednu nepoznanicu i dva elementa (brojeve ili slova) te operacije množenja ili dijeljenja. Jednadžbe s brojevima su zahtijevale konkretne operacije, a jednadžbe sa slovima (simbolima) su uključivale formalne, apstraktne operacije. Učenici su također rješavali Test opterećenja pažnje (Test d2). Analizirani su točnost i brzina rješavanja zadataka, ali i strategije koje su učenici koristili. Dobiveni rezultati pokazali su da su mlađi učenici manje točni i sporiji u rješavanju jednadžbi sa slovima (simbolima) nego s brojevima. Te razlike nije bilo kod starijih učenika (16-17 godina), što sugerira da su ti učenici dosegli razinu formalnog razmišljanja, barem za jednostavne zadatke korištene u našem istraživanju. Analiza učeničkih strategija pokazala je da su učenici osnovnih škola uglavnom koristili konkretne strategije kao što je uvrštavanje brojeva, dok su učenici srednjih škola obično koristili apstraktnije strategije utemeljene na pravilima i formalnim operacijama. Mnogi učenici primijenili su naučena pravila bez traženja učinkovitijih strategija što ukazuje na nedostatak fleksibilnosti koja ima ključnu ulogu u razvoju vještina rješavanja problema. Bodovi na Testu d2 bili su povezani s dobi učenika i njihovom točnosti i brzinom u rješavanju jednadžbi, što ukazuje da je moguće da pažnja ima važnu ulogu u razvoju apstraktnog načina razmišljanja kod učenika. Dobiveni rezultati pokazuju da je razvoj formalnog načina razmišljanja proces koji se odvija tijekom dužeg vremenskog razdoblja. U prosjeku učenici u dobi od 15 do 16 godina prelaze s konkretnih na apstraktne strategije u rješavanju jednadžbi sa simbolima. Nadalje, razvoj pažnje i metakognitivnih sposobnosti kod učenika mogao bi imati pozitivan učinak na razvoj formalnih operacija kod učenika. Bolje razumijevanje procesa prijelaza učenika iz konkretnog aritmetičkog načina razmišljanja na apstraktni algebarski način razmišljanja, koji uključuje korištenje formalnih operacija, može pomoći u osmišljavanju boljih nastavnih strategija koje bi olakšale taj prijelaz.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Fizika, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Fakultet elektrotehnike i računarstva, Zagreb,
Prirodoslovno-matematički fakultet, Zagreb,
Filozofski fakultet u Splitu

Profili:

Avatar Url Andreja Bubić (autor)

Avatar Url Maja Planinić (autor)

Avatar Url Ana Sušac (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Sušac, Ana; Bubić, Andreja; Vrbanc, Andrija; Planinić, Maja
Razvoj formalnih operacija kod učenika osnovnih i srednjih škola: rješavanje jednostavnih jednadžbi // 4. Dani obrazovnih znanosti, Odgojno-obrazovni sustav: ograničavajuće i/ili poticajno okruženje
Zagreb, Hrvatska, 2018. 99, 100 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
Sušac, A., Bubić, A., Vrbanc, A. & Planinić, M. (2018) Razvoj formalnih operacija kod učenika osnovnih i srednjih škola: rješavanje jednostavnih jednadžbi. U: 4. Dani obrazovnih znanosti, Odgojno-obrazovni sustav: ograničavajuće i/ili poticajno okruženje.
@article{article, author = {Su\v{s}ac, Ana and Bubi\'{c}, Andreja and Vrbanc, Andrija and Planini\'{c}, Maja}, year = {2018}, pages = {100}, chapter = {99}, keywords = {jednad\v{z}be, kognitivni razvoj, vrijeme reakcije, u\v{c}eni\v{c}ke strategije, pa\v{z}nja}, title = {Razvoj formalnih operacija kod u\v{c}enika osnovnih i srednjih \v{s}kola: rje\v{s}avanje jednostavnih jednad\v{z}bi}, keyword = {jednad\v{z}be, kognitivni razvoj, vrijeme reakcije, u\v{c}eni\v{c}ke strategije, pa\v{z}nja}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska}, chapternumber = {99} }
@article{article, author = {Su\v{s}ac, Ana and Bubi\'{c}, Andreja and Vrbanc, Andrija and Planini\'{c}, Maja}, year = {2018}, pages = {100}, chapter = {99}, keywords = {equations, cognitive development, reaction time, student strategies, attention}, title = {Development of formal operations in primary and secondary school pupils: solving simple equations}, keyword = {equations, cognitive development, reaction time, student strategies, attention}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska}, chapternumber = {99} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font