Pregled bibliografske jedinice broj: 1179105
Opismenjavanje na hrvatskome kao inome jeziku tražitelja azila i azilanata
Opismenjavanje na hrvatskome kao inome jeziku tražitelja azila i azilanata, 2019. (rektorova nagrada).
CROSBI ID: 1179105 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Opismenjavanje na hrvatskome kao inome jeziku tražitelja azila i azilanata
(Teaching Literacy in Croatian as a Foreign Language for Asylum Seekers and Refugees)
Autori
Ocvirk, Đurđica ; Radošević, Lovro ; Sammartino, Francesca
Vrsta, podvrsta
Ostale vrste radova, rektorova nagrada
Godina
2019
Ključne riječi
hrvatski kao ini jezik ; društveno korisno učenje ; latinično opismenjavanje ; ranjiva skupina učenika
(Croatian as a second and foreign language ; service learning ; Latin script literacy ; vulnerable group)
Sažetak
U radu se opisuje jednosemestralni rad na projektu društveno korisnoga učenja, tečaju opismenjavanja na hrvatskom latiničnom pismu u okviru kolegija pod nazivom Hrvatski kao ini i društveno korisno učenje Odsjeka za kroatistiku Filozofskoga fakulteta Sveučilišta u Zagrebu. Za skupinu azilanata i tražitelja azila koji ne vladaju latiničnim pismom (a ni hrvatskim jezikom) osmišljen je tečaj učenja hrvatskoga latiničnoga pisma u trajanju od sedam tjedana. Nakon pregleda integracijske politike u Hrvatskoj i teorijske postavke o metodi društveno korisnoga učenja u radu se opisuju sve faze projekta – od sastanaka i planiranja, preko osmišljavanja silaba i načina poučavanja, do provedbe te vrjednovanja na posljednjem satu, a bit će obuhvaćene i strategije učenja, tipovi zadataka i poteškoće koje su se pri njihovu rješavanju pojavljivale. Kada su svladali čitanje i pisanje na latinici, azilanti i tražitelji azila lakše se mogu uključivati u tečajeve hrvatskoga jezika, što je bio jedan od glavnih motiva ovoga projekta.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija