Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1179014

Učeničko razumijevanje vektora u različitim kontekstima


Tušek, Filip
Učeničko razumijevanje vektora u različitim kontekstima, 2020., diplomski rad, Prirodoslovno-matematički fakultet, Zagreb


CROSBI ID: 1179014 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Učeničko razumijevanje vektora u različitim kontekstima
(Pupils' understanding of vectors in different contexts)

Autori
Tušek, Filip

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad

Fakultet
Prirodoslovno-matematički fakultet

Mjesto
Zagreb

Datum
30.09

Godina
2020

Stranica
66

Mentor
Sušac, Ana

Ključne riječi
nastava fizike ; nastava matematike ; vektori
(physics education ; mathematics education ; vectors)

Sažetak
Brojna istraživanja su pokazala da učenici i studenti imaju poteškoća u prijenosu konceptualnih i proceduralnih matematičkih znanja u kontekst fizike. Vektori su važna tema u nastavi matematike, a nužni su za razumijevanje mnogih fizikalnih koncepata. U ovom diplomskom radu napravljeno je istraživanje razumijevanja vektora kod učenika četvrtih razreda općih i prirodoslovno-matematičkih gimnazija. Mjereni pokreti očiju učenika dok su rješavali test koji se sastojao od 12 izomorfnih zadataka iz matematike i fizike u kojima se ispitivao isti vektorski koncept. Zadaci su ispitivali sljedeće vektorske koncepte: smjer i duljinu vektora, komponente vektora, zbrajanje, oduzimanje, množenje skalarom i skalarni umnožak vektora. Rezultati su pokazali da su učenici slično riješili zadatke iz matematike i fizike te su često birali isti odgovor u paralelnim zadacima. Moglo bi se reći da su učenici uspješno primijenili znanja o vektorima u oba konteksta, vjerojatno zbog toga što su u zadacima iz fizike jasno bili naznačeni vektorski koncepti koji su se ispitivali. Mjerenje pokreta očiju omogućilo je dodatni uvid u pažnju učenika dok su rješavali zadatke koji su ispitivali razumijevanje vektora. Pokazalo se da su učenici dulje rješavali zadatke iz fizike jer je tekst bio dulji, a i neki grafički prikazi kompleksniji. Analiza pojedinačnih zadataka pokazala je da su učenici najviše poteškoća imali s računanjem skalarnog umnoška vektora u ortonormiranoj bazi, razumijevanjem geometrijske interpretacije skalarnog umnoška i oduzimanjem vektora u 1D i 2D. Razmatrane su implikacije dobivenih rezultata za nastavu matematike i fizike.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Matematika, Fizika



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Prirodoslovno-matematički fakultet, Matematički odjel, Zagreb,
Prirodoslovno-matematički fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Ana Sušac (mentor)

Citiraj ovu publikaciju:

Tušek, Filip
Učeničko razumijevanje vektora u različitim kontekstima, 2020., diplomski rad, Prirodoslovno-matematički fakultet, Zagreb
Tušek, F. (2020) 'Učeničko razumijevanje vektora u različitim kontekstima', diplomski rad, Prirodoslovno-matematički fakultet, Zagreb.
@phdthesis{phdthesis, author = {Tu\v{s}ek, Filip}, year = {2020}, pages = {66}, keywords = {nastava fizike, nastava matematike, vektori}, title = {U\v{c}eni\v{c}ko razumijevanje vektora u razli\v{c}itim kontekstima}, keyword = {nastava fizike, nastava matematike, vektori}, publisherplace = {Zagreb} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Tu\v{s}ek, Filip}, year = {2020}, pages = {66}, keywords = {physics education, mathematics education, vectors}, title = {Pupils' understanding of vectors in different contexts}, keyword = {physics education, mathematics education, vectors}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font