Pregled bibliografske jedinice broj: 1178999
Istraživanje znanstvenog načina razmišljanja i logičkog zaključivanja kod studenata
Istraživanje znanstvenog načina razmišljanja i logičkog zaključivanja kod studenata, 2018., diplomski rad, Prirodoslovno-matematički fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 1178999 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Istraživanje znanstvenog načina razmišljanja i logičkog zaključivanja kod studenata
(Investigation of student scientific thinking and logical reasoning)
Autori
Menegoni, Karla
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad
Fakultet
Prirodoslovno-matematički fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
16.07
Godina
2018
Stranica
63
Mentor
Sušac, Ana
Ključne riječi
nastava fizike ; znanstveni način razmišljanja ; logičko zaključivanje
(physics education ; scientific thinking ; logical reasoning)
Sažetak
U ovom diplomskom radu provedeno je istraživanje o znanstvenom razmišljanju i logičkom zaključivanju studenata u dvije etape. Prva etapa bila je testiranje 90 studenata prve godine na Fakultetu elektrotehnike i računarstva (FER) Sveučilišta u Zagrebu provedeno 2017. godine koristeći Lawsonov test znanstvenog zaključivanja. Rezultati su pokazali da su neki studenti imali poteškoća s kontrolom varijabli i hipotetsko-deduktivnim zaključivanjem. Kako bi se detaljnije ispitale te studentske poteškoće, konstruirani su dodatni zadatci te je provedeno novo testiranje 97 studenata prve godine FER-a 2018. godine. Analiza rezultata studenata na Lawsonovom testu nije pokazala statistički značajnu razliku između dvije generacije studenata, pa su dalje analizirani ujedinjeni podatci. Lawsonov test sastoji se od parova zadataka višestrukog izbora koji traže odgovor i odgovarajuće obrazloženje, a mogu se bodovati pojedinačno ili u parovima. Postotak točnih odgovora bio je (78±14)% za bodovanje po pojedinačnim zadatcima te (70±17)% za bodovanje po parovima zadataka. Hrvatski studenti su postigli nešto bolje rezultate od odgovarajućih kineskih i američkih studenata. Kao što je već spomenuto, neki studenti imali su poteškoća s hipotetsko-deduktivnim zaključivanjem i kontrolom varijabli što je dodatno ispitano novim zadatcima. Postotak točnih odgovora na dodatnom dijelu testa bio je (73±18)% što je potvrdilo studentske poteškoće s tim aspektima znanstvenog zaključivanja. Rezultati ovog istraživanja upućuju na to da je potrebno češće koristiti istraživački usmjerenu nastavu.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Fizika