Pregled bibliografske jedinice broj: 1178976
Utjecaj integrirane nastave matematike i tjelesne i zdravstvene kulture na trajnost znanja iz geometrije
Utjecaj integrirane nastave matematike i tjelesne i zdravstvene kulture na trajnost znanja iz geometrije, 2014., diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet, Split
CROSBI ID: 1178976 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Utjecaj integrirane nastave matematike i tjelesne i
zdravstvene kulture na trajnost znanja iz geometrije
(The influence of integrated teaching of
mathematics and physical education and health on
the permanence of knowledge in geometry)
Autori
Šetka, Ljubica
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Filozofski fakultet
Mjesto
Split
Datum
10.03
Godina
2014
Stranica
111
Mentor
Hraste, Mladen
Ključne riječi
integracija, pamćenje, matematika, tjelesna i zdravstvena kultura
(integration, memory, mathematics, physical and health culture)
Sažetak
Interdisciplinarni pristupi omogućavaju razvijanje originalnih mislitelja, koji razmišljaju na cjelovit način i koji će biti spremni suočiti se s određenim problemom ili pitanjem te pokušati ga riješiti primjenom znanja i ideja iz različitih disciplina. Jedan od primjera integrirane nastave pokazuje upravo ovo istraživanje. Istraživanje je imalo za cilj utvrditi i objasniti efikasnost integrirane nastave matematike i tjelesne i zdravstvene kulture na trajnost znanja iz matematike kod učenika i učenica 4. razreda osnovne škole. Uzorak ispitanika činila je eksperimentalna (n=20) i kontrolna (n=18) grupa ispitanika. Uzorak varijabli činila je baterija testova iz geometrije. Test iz geometrije proveo se u dvije vremenske točke s odmakom od oko 60 dana. Test inicijalnog mjerenja iz geometrije se sastojao iz prethodno usvojenih znanja iz prva tri razreda osnovne škole. Finalno mjerenje je održano nakon 60 dana od završetka eksperimenta. Test finalnog znanja se sastojao od ispitnih pitanja iz nastavne teme pravokutnik, kvadrat i njihovi opsezi. Eksperimentalna grupa ispitanika usvajala je predviđena matematička znanja isključivo preko kinezioloških operatora. Kontrolna grupa ispitanika znanja iz matematike usvajala je na klasičnoj nastavi matematike. Eksperiment je sačinjen od 4 integrirana nastavna sata matematike i tjelesne i zdravstvene kulture. Na temelju rezultata univarijantne analize varijance dobiveni rezultati ukazuju da su dugoročni efekti integrirane nastave tjelesne i zdravstvene kulture i matematike jednako dobri kao i podučavanje matematike prema smjernicama kurikuluma. U budućim istraživanjima bilo bi poželjno istražiti dugoročne efekte nakon većeg vremenskog odmaka od eksperimenta.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Matematika, Kineziologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Prirodoslovno-matematički fakultet, Split,
Filozofski fakultet u Splitu
Profili:
Mladen Hraste
(mentor)