Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1178870

Razumijevanje vektora kod učenika i studenata


Klemenčić, Damjan
Razumijevanje vektora kod učenika i studenata, 2017., diplomski rad, Prirodoslovno-matematički fakultet, Zagreb


CROSBI ID: 1178870 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Razumijevanje vektora kod učenika i studenata
(Pupils' and students' understanding of vectors)

Autori
Klemenčić, Damjan

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad

Fakultet
Prirodoslovno-matematički fakultet

Mjesto
Zagreb

Datum
27.09

Godina
2017

Stranica
65

Mentor
Sušac, Ana

Ključne riječi
nastava fizike ; nastava matematike ; vektori
(physics education ; mathematics education ; vectors)

Sažetak
U ovom diplomskom radu napravljena su dva istraživanja o razumijevanju vektora kod učenika i studenata u kojem je sudjelovalo 776 ispitanika. Cilj prvog istraživanja bio je ispitati konceptualno i proceduralno razumijevanje vektora kod studenata, a obuhvaćena su područja duljine i smjera vektora, zbrajanja i oduzimanja vektora, skalarnog produkta, vektorskog produkta te rastavljanje vektora na komponente. U drugom istraživanju ispitano je kako učenici i studenti rješavaju paralelne zadatke iz matematike i fizike koji su identični što se tiče ideja vezanih uz vektore, ali stavljeni u različite kontekste. Zadaci iz fizike obuhvaćali su pojmove sile, brzine i rada. Ispitanici su trebali na svakom pitanju izabrati jedan od pet ponuđenih odgovora. Testiranja su pokazala s kojim konceptima i procedurama učenici i studenti imaju najviše poteškoća, ali i koji su najčešći krivi odgovori. Osim toga, uočene su razlike u postotku točnih odgovora s obzirom na kontekst zadatka. Rezultati ovog istraživanja mogu pomoći nastavnicima da bolje razumiju poteškoće učenika i studenata s vektorima te da bolje i učinkovitije planiraju nastavu. Na kraju, ovaj rad sugerira da je potrebna jača integracija matematike i fizike u osnovnoj i srednjoj školi, ali i u visokoškolskom obrazovanju.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Matematika, Fizika



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Prirodoslovno-matematički fakultet, Matematički odjel, Zagreb,
Prirodoslovno-matematički fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Damjan Klemenčić (autor)

Avatar Url Ana Sušac (mentor)

Citiraj ovu publikaciju:

Klemenčić, Damjan
Razumijevanje vektora kod učenika i studenata, 2017., diplomski rad, Prirodoslovno-matematički fakultet, Zagreb
Klemenčić, D. (2017) 'Razumijevanje vektora kod učenika i studenata', diplomski rad, Prirodoslovno-matematički fakultet, Zagreb.
@phdthesis{phdthesis, author = {Klemen\v{c}i\'{c}, Damjan}, year = {2017}, pages = {65}, keywords = {nastava fizike, nastava matematike, vektori}, title = {Razumijevanje vektora kod u\v{c}enika i studenata}, keyword = {nastava fizike, nastava matematike, vektori}, publisherplace = {Zagreb} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Klemen\v{c}i\'{c}, Damjan}, year = {2017}, pages = {65}, keywords = {physics education, mathematics education, vectors}, title = {Pupils' and students' understanding of vectors}, keyword = {physics education, mathematics education, vectors}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font