Pregled bibliografske jedinice broj: 1178867
Učeničko razumijevanje proporcionalnosti
Učeničko razumijevanje proporcionalnosti, 2017., diplomski rad, Prirodoslovno-matematički fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 1178867 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Učeničko razumijevanje proporcionalnosti
(Pupils' understanding of proportionality)
Autori
Benković, Ivana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad
Fakultet
Prirodoslovno-matematički fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
27.09
Godina
2017
Stranica
93
Mentor
Sušac, Ana
Ključne riječi
nastava fizike ; nastava matematike ; proporcionalnost
(physics education ; mathematics education ; proportionality)
Sažetak
U ovom diplomskom radu provedeno je istraživanje o učeničkom razumijevanju proporcionalnosti. Radi potrebe istraživanja konstruiran je test koji provjerava učeničko razumijevanje proporcionalnih veličina i operacija s njima. U istraživanju je sudjelovalo 155 učenika, od čega 91 učenik osnovne škole te 64 učenika srednje škole. Zadaci su, nastavnim gradivom, prilagođeni učenicima osmog razreda osnovne škole. Učenici srednjih škola su test riješili s (47 ± 19)% bodova što je bolje od učenika osnovnih škola koji su postigli (38 ± 21)% bodova. Slabi rezultati na ovom testu ukazuju na to da većina učenika, i u osnovnoj i u srednjoj školi, nije dostigla razinu formalnih mislioca, odnosno da većina učenika ne barata multiplikativnim vezama te proporcionalnošću. Uočene su velike razlike u rezultatima kod pojedinih grupa zadataka. Zadaci u kojima se mogu koristiti formule su najbolje riješeni, npr. zadaci u kojima se spominje brzina i gustoća tvari, a zadaci koji se rješavaju zaključivanjem pomoću funkcionalne ovisnosti imaju vrlo nizak broj točnih odgovora (manje od 10%). Rezultati ovog istraživanja mogu pomoći u razumijevanju učeničkih poteškoća te boljem poučavanju proporcionalnosti u nastavi matematike i fizike.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Matematika, Fizika
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Prirodoslovno-matematički fakultet, Matematički odjel, Zagreb,
Prirodoslovno-matematički fakultet, Zagreb