Pregled bibliografske jedinice broj: 1178847
Primjena interaktivnih nastavnih materijala u poboljšavanju učeničkog razumijevanja grafova u kinematici
Primjena interaktivnih nastavnih materijala u poboljšavanju učeničkog razumijevanja grafova u kinematici, 2016., diplomski rad, Prirodoslovno-matematički fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 1178847 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Primjena interaktivnih nastavnih materijala u poboljšavanju učeničkog razumijevanja grafova u kinematici
(Application of interactive teaching materials in improvement of the pupils' understanding of kinematic graphs)
Autori
Vrsaljko, Iva
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad
Fakultet
Prirodoslovno-matematički fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
24.02
Godina
2016
Stranica
75
Mentor
Sušac, Ana
Ključne riječi
nastava fizike ; interaktivni nastavni materijali ; grafovi ; kinematika
(physics education ; interactive teaching materials ; graphs ; kinematics)
Sažetak
Za svakodnevni život važno je razumjeti grafički prikaz podataka. Osim u matematici, učenici se s grafovima susreću u nastavi fizike, posebno u kinematici. Cilj ovog diplomskog rada bio je istražiti pomaže li primjena interaktivnih nastavnih metoda u poboljšanju učeničkog razumijevanja grafova u kinematici. Kako bi se poboljšalo učeničko razumijevanje grafova u kinematici, razvijeni su interaktivni nastavni materijali: igrica „Veseli grafići“, priprema za sat na kojem se koristila simulacija „Šetač“ i radni listić za rad u grupama. Igrica „Veseli grafići“ služi kako bi učenici što bolje svladali prepoznavanje vrste gibanja iz grafa, simulacija „Šetač“ korištena je kako bi se povezalo gibanje s grafičkim prikazom, a u zadacima radnog listića obrađuje se fizikalno značenje nagiba pravca, površine ispod pravca i crtanje grafova na osnovi zadanog gibanja. Istraživanje učinkovitosti razvijenih materijala provedeno je u dva razreda (kontrolnom i eksperimentalnom) tehničke škole, opće gimnazije i prirodoslovno-matematičke gimnazije koji imaju istog predmetnog profesora. Učenici eksperimentalnih razreda koristili su interaktivne materijale, a kontrolnih nisu. Napredak učenika određen je na osnovi rezultata ulaznog i izlaznog testa. Rezultati istraživanja pokazali su da postoji trend većeg napretka učenika eksperimentalnih razreda. U razredima u kojima su se koristili interaktivni nastavni materijali učenici su pokazali veći napredak u kvalitativnom razumijevanju grafova (tj. u prepoznavanju vrsta gibanja) nego učenici u kontrolnim razredima. Najveći učinak razvijenih nastavnih materijala ostvaren je u tehničkoj srednjoj školi. Diskutirani su dobiveni rezultati i koje su njihove implikacije na nastavu.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Fizika