Pregled bibliografske jedinice broj: 1178833
Geometrijska apstrakcija i umjetnost konstruktivnog pristupa druge polovice 20. stoljeća u Hrvatskoj
Geometrijska apstrakcija i umjetnost konstruktivnog pristupa druge polovice 20. stoljeća u Hrvatskoj, 2019., diplomski rad, diplomski, Umjetnička akademija, Split
CROSBI ID: 1178833 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Geometrijska apstrakcija i umjetnost konstruktivnog
pristupa druge polovice 20. stoljeća u Hrvatskoj
(Geometric abstraction and the Art of constructive
approach in the second half of the 20th
century in Croatia)
Autori
Džafo, Dajana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Umjetnička akademija
Mjesto
Split
Datum
15.03
Godina
2019
Stranica
123
Mentor
Gaj, Barbara
Ključne riječi
geometrijska apstrakcija, konstruktivni pristup, neokonstruktivizam, Exat-51, Nove tendencije, zagrebačka serigrafija
(geometric abstraction, constructive approach, neoconstructivism, Exat-51, New tendencies, Zagreb screenprint)
Sažetak
Ovaj diplomski rad razmatra temu geometrijske apstrakcije i umjetnosti konstruktivnog pristupa druge polovice 20. stoljeća u Hrvatskoj. Polazim od razdoblja nakon Drugog svjetskog rata kada se događa ponovno rađanje geometrijske apstrakcije koja svoje korijene nalazi u konstruktivizmu. Tada se javljaju se tendencije obuhvaćene pojmom neokonstruktivizma, kao što su kinetička umjetnost, luminoplastika, kompjutorska umjetnost, kibernetička umjetnost, a koje imaju geometrijski, sistemski i strukturalni karakter. Uvidom u Hrvatsku umjetnosti tog razdoblja ističe se pojava grupe EXAT-51, koja je pripremila put za daljnje inicijative koje su se desile u kompleksu od pet izložbi Novih tendencija. U radu dajem pregled ovih dvaju pojava koje se kreću sličnom jezičnom i formalnom tipologijom, ideologijom i pogledom na svijet, a svrstavaju se pod zajednički termin umjetnosti konstruktivnog pristupa. Istražuju područje od slikarstva prema objektu, preko vizualne percepcije, otvaranja statične forme, kinetičke umjetnosti, ambijenta do uvođenja kompjutera i kibernetike. Srodno jeziku konstruktivnog pristupa umjetnici su istraživali i u tada novom grafičkom mediju serigrafije koji je pružao finu upotrebu boje i forme, te brzu i jeftinu produkciju multioriginala.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Povijest umjetnosti