Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1178760

Perspektive učenja i poučavanja na daljinu sa stajališta nastave tehničke kulture: Iskustva učitelja tijekom COVID-19 pandemije i perspektive za budućnost


Purković, Damir; Lapov Padovan, Zvonimir; Delač, Dino
Perspektive učenja i poučavanja na daljinu sa stajališta nastave tehničke kulture: Iskustva učitelja tijekom COVID-19 pandemije i perspektive za budućnost // Politehnika, 5 (2021), 2; 29-37 doi:10.36978/cte.5.2.3 (domaća recenzija, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 1178760 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Perspektive učenja i poučavanja na daljinu sa stajališta nastave tehničke kulture: Iskustva učitelja tijekom COVID-19 pandemije i perspektive za budućnost
(Perspectives of distance learning and teaching from the point of view of technical culture teaching: Teachers' experiences during the COVID-19 pandemic and perspectives for the future)

Autori
Purković, Damir ; Lapov Padovan, Zvonimir ; Delač, Dino

Izvornik
Politehnika (2584-5373) 5 (2021), 2; 29-37

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
COVID-19 ; e-učenje ; udaljeno učenje i poučavanje ; tehnička kultura ; tehnički odgoj i obrazovanje.
(COVID-19 ; e-learning ; distance learning and teaching ; Technical Culture ; technology educatio)

Sažetak
Udaljeno učenje i poučavanje može imati značajnu ulogu u nastavnom procesu i ostvarivanju ishoda učenja, osobito u kontekstu izvanrednih okolnosti uzrokovanih COVID-19 krizom. Ipak, posebnosti tehničkog odgoja i obrazovanja zahtijevaju ostvarivanje ishoda praktične prirode, koje nije jednostavno ostvariti ovakvim pristupom. Stoga je cilj ovog istraživanja ustanoviti koliko je i na koji način udaljeno učenje i poučavanje primjenjivo u nastavi tehničke kulture, pri čemu su sumirana iskustva učitelja tijekom COVID-19 pandemije. Istraživanje je provedeno kao polustrukturirani intervju tijekom kojeg su učitelji iznijeli vlastita iskustva i stavove o utjecaju ovakve nastave na učenike. Iz rezultata istraživanja se može zaključiti kako se ovakva nastava može koristiti i u „normalnim“ okolnostima za razvoj digitalnih kompetencija učenika, za razvoj pismenosti i komunikacijskih vještina u IKT okruženju, za poticanje introvertiranih učenika, za razvoj samostalnosti učenika te kao kvalitativna (sadržajna) nadopuna izravnoj nastavi. Unatoč tome udaljeno učenje i poučavanje ne može biti „ravnopravna alternativa” izravnoj nastavi i to zbog nemogućnosti sustavnog razvoja tehničkih kompetencija i vještina, izostanka socijalne interakcije (verbalne, fizičke, emocionalne), zbog „kritičnih” skupina učenika te zbog složenog tijeka razvoja učenika. Iako je potrebno dodatno istražiti učinak ovakve nastave na postignuća učenika i posljedice na njihov razvoj, razvidno je kako u ovoj razvojnoj dobi udaljeno učenje i poučavanje ne može polučiti ciljane kompetencije učenika.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Sveučilište u Rijeci

Profili:

Avatar Url Damir Purković (autor)

Avatar Url Dino Delač (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

doi politehnika.uniri.hr hrcak.srce.hr

Citiraj ovu publikaciju:

Purković, Damir; Lapov Padovan, Zvonimir; Delač, Dino
Perspektive učenja i poučavanja na daljinu sa stajališta nastave tehničke kulture: Iskustva učitelja tijekom COVID-19 pandemije i perspektive za budućnost // Politehnika, 5 (2021), 2; 29-37 doi:10.36978/cte.5.2.3 (domaća recenzija, članak, znanstveni)
Purković, D., Lapov Padovan, Z. & Delač, D. (2021) Perspektive učenja i poučavanja na daljinu sa stajališta nastave tehničke kulture: Iskustva učitelja tijekom COVID-19 pandemije i perspektive za budućnost. Politehnika, 5 (2), 29-37 doi:10.36978/cte.5.2.3.
@article{article, author = {Purkovi\'{c}, Damir and Lapov Padovan, Zvonimir and Dela\v{c}, Dino}, year = {2021}, pages = {29-37}, DOI = {10.36978/cte.5.2.3}, keywords = {COVID-19, e-u\v{c}enje, udaljeno u\v{c}enje i pou\v{c}avanje, tehni\v{c}ka kultura, tehni\v{c}ki odgoj i obrazovanje.}, journal = {Politehnika}, doi = {10.36978/cte.5.2.3}, volume = {5}, number = {2}, issn = {2584-5373}, title = {Perspektive u\v{c}enja i pou\v{c}avanja na daljinu sa stajali\v{s}ta nastave tehni\v{c}ke kulture: Iskustva u\v{c}itelja tijekom COVID-19 pandemije i perspektive za budu\'{c}nost}, keyword = {COVID-19, e-u\v{c}enje, udaljeno u\v{c}enje i pou\v{c}avanje, tehni\v{c}ka kultura, tehni\v{c}ki odgoj i obrazovanje.} }
@article{article, author = {Purkovi\'{c}, Damir and Lapov Padovan, Zvonimir and Dela\v{c}, Dino}, year = {2021}, pages = {29-37}, DOI = {10.36978/cte.5.2.3}, keywords = {COVID-19, e-learning, distance learning and teaching, Technical Culture, technology educatio}, journal = {Politehnika}, doi = {10.36978/cte.5.2.3}, volume = {5}, number = {2}, issn = {2584-5373}, title = {Perspectives of distance learning and teaching from the point of view of technical culture teaching: Teachers' experiences during the COVID-19 pandemic and perspectives for the future}, keyword = {COVID-19, e-learning, distance learning and teaching, Technical Culture, technology educatio} }

Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::


  • Central and East European Online Library - CEEOL


Citati:





    Contrast
    Increase Font
    Decrease Font
    Dyslexic Font